• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-12-24 13:00:00 följande:
    God jul, mina fina vänner!

Ha´ru luktat på glöggen Ninnis?

Nu är det i allafall strax Karl Bertil på TV och jag har dukat upp gottebord-som om vi inte redan vore mätta...
    ...men det SKA vara gottebord, antingen man är mätt eller inte.

I övrigt instämmer jag med Hvidis i kramar till er alla viktiga och fina! Hjärta
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

Mäh?! Varför blev det tummen ner på min julhälsning? Tummen upp ska det vara, och stor kram till er, fina vänner. Hoppas ni har en fin och fredfull jul, det är ni värda

• start september

God fortsättning!  Blev en mysig jul trots att jag fick hög feber. Trodde det var mjölkstockning men ikväll har storan insjuknat i feber.  Jag har lite ont i halsen så det är väl både mjökstockning och infektion. Suck. Tur att man har världens bästa svärisar som hjälpt maken helhjärtat så att jag har kunnat sova.

Julkramar till alla och en hård spark minst sagt åt Flammans as till ex. Flickorna går starka ur det här det är jag säker på.  

• BrudSommar2006

Jag har varit smygläsare ett tag men God Fortsättning på er alla!

Har han åkt nu Flamman? Som jag har väntat och väntat!

• lanovia 08

Hoppas alla har det bra o få vara med dem de behöver under jul. vi har haft två mysiga men intensiva dagar. igår med min familj idag med makens. Ellen hade så roligt igår med sin yngsta kusin. Hon var helt slut när vi väl åkte hem. Tyvärr har lilleman ont i magen o vi har fått bära på honom i dagarna två nu. Hoppas det släpper snart.

• Norrskensflamman
    BrudSommar2006 skrev 2011-12-25 20:39:21 följande:
    Jag har varit smygläsare ett tag men God Fortsättning på er alla!

Har han åkt nu Flamman? Som jag har väntat och väntat!
    Jodå. 23/12 flög han iväg. Först skulle han inte säga hej då till flickorna. Sen kom han förbi och tog farväl av dem. De grät hjärtskärande, han också, men han vägrade ta emot deras julklappar. Trots att det bara var foton och smågrejs som han hade kunnat lägga i fickan. Flickorna blev jätteledsna... Mig såg han inte ens på. Han sa varken hej eller hej då. Han sa bara åt mig på telefon att vi ser honom aldrig mer. Åt flickorna sa han att om de vill nå honom får de kontakta hans vän och via honom få tag på honom. Mig har han inte gett något tel.nr och jag är blockad från Skype. Jag är utraderad från hans liv. Och jag undrar om han någonsin kommer träffa flickorna igen.
    Han har spelat martyr inför våra vänner de senaste dagarna så de tycker väl lite synd om honom nu.

Annars så har julen varit bra. LUGN och FRIDFULL... Jag har sovit väldigt mycket. Och ätit...

God fortsättning på er allihop!!!!
  • Daa

Hoppas att julhelgen har varit mysig och fridfull för er alla.

Flamman: många stora och varma kramar!

Jag drömmer mig bort: vid den här tiden för ett år sedan låg jag i en säng på BB, med ordern att vila, och försökte förstå vad som pågick. Vaddå "inte åka hem innan barnen fötts?"

Så följde en mycket märkvärdig dag och strax innan midnatt fick vi träffa parvlarna. *hjärtar de små ettåringarna så det svämmar över*

• Heloise

Grattis grattis parvlarna! Ettåringarna, stora parvlarna ! Varma kramar till er alla! Vi har beslutat oss för att göra kub/ nupp och ta beslut baserat på siffrorna vi får där. Fast jag har mini i färskt minne dock :( nåväl det är iaf ofarkigt ich jag har ju inte ätir ngr hormoner el annat som kan påverka blodprovet. Det är inte en idealisk lösning eftersom kub/ nupp känns osäkert men det är iaf något och framför allt så känns det som ett bra ingpngsläge. Har nupp-ul 17/1.

• passionsblomman

Vinkevink tråden! Grattis småparvlar och shit vad tiden går fast ändå känns det som de väl funnits här jämt?

Heloise, skönt att ha kommit till beslut!

Annars ska jag vila lite nu, för imorgon kommer sambons bror med familj så då blir vi ett stort gäng. Sonen är hos bästisen och inspekterar årets prylskörd och jag kan då passa på att lägga mig på soffan tänkte jag. Jo, för man sover så dåligt när det stormar ute på nätterna har jag märkt. Ännu sämre är det när man måste gå upp och UT i blåset, för att hunden nyr och tycker att den ska vara bajsnödig just precis i vargtimmen.

Senare, när jag vilat lite, ska här göras Chili, för det är jag sugen på tills imorgon. Vitlök och chili och andra kryddor som inte är kardemumma, kanel och andra juliga varianter.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård