• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Vi är kvar hos föräldrarna till imorgon. Maken är rastlös o vill hitta på saker. Jag njuter o vill bara försöja vila lite. senadte månaden har varit väldigt hektisk.

• ingenjörsbruden

Gott nytt år, alla godingar!

Hoppas ni hade ett underbart nyår! Vi firade hemma bara vi tre o åt god mat, lekte, spelade spel o tittade på film.
    Busan fick själv bestämma när hon skulle gå o lägga sig o hon höll ut ända tills vi skulle gå o lägga oss.....baaaara för att få ligga i stooooora sängen hos oss. Hon gillade raketerna som för en gångs skull var mest runt tolvslaget o inte jättetätt in på huset. Tom skotträdda jag kunde fröjdas.

har inte hunnit in här sedan innan julafton, har suttit med näsan djuuuuuuupt nere i 4 st kärleksromaner på 5 dagar......juvligt för själen!

Nu ska vi titta på nyårskonserten! PUSS o KRAM på er alla!

• Fru sy

Gott nytt år alla vänner!!

Här är allt bra, julen var bra. Förutom en tjafsande svärmor men efter vårt tjafs blev det faktiskt lite bättre och det verkade som hon tänkte på vad hon sade sen. Även mannens brorsor gick in och sade till henne när hon började gnälla och ha sig, det var skönt!! Julen hos mina föärldrar var underbart, Orvar fick massa paket och vi hade jättemysigt! Jag fick en bra julklapp, nämligen att indianerna hittade till mig den 23 dec, första gången man blivit glad för det!! Så det var alltså äl jag kände av för några veckor sedan... dock verkade det vara en kort cykel men vi får väl se vad som händer nu skönt att det kom ogång av sig självt iaf!

Nyår firade vi lite i förväg hos några kompisar och sen igår firade vi själva hemma. Var jätteskönt och mysigt efter allt flängande innan. Vi eldade i bakugnen, gjorde pizza i den och drack gott till! Vid tolvslaget var vi ute och kollade på raketer tillsammans med grannarna.

Tittar in igen snart och läser ikapp, nu skall vi strax ge oss iväg och promenera och fika med några kompisar.

Massa kramar till er alla!

• Fru Bygg

Tittar in lite snabbt  bara för att önska er alla ett gott nytt år!
    Julen och nyår har varit lugna och toppen här också. Jul firade vi med min familj i Blekinge och sedan var vi hos svärföräldrarna igår och firade nyår. Allt var lugnt och mycket trevligt!

Nu ska jag försöka titta in till er lite oftare. Saknar ju att "prata" med er alla goa!
    Många kramar till er alla!

• Daa

Heloise: ni har klarat av sorgeåret! Och bra har ni gjort det!

Blev också alldeles rörd när jag läste ditt inlägg. Du är toppen.

Skönt att ni har strulat klart om fosterdiagnostiken. Nu hoppas vi på att det hela går så bra som det bara kan. *kramar om*

• Daa

BS: skönt att du mår bättre nu. Och skönt att komma igång med bromsmedicinerna.

Flamman: ja, vilket år du har haft! Men det verkar ordna upp sig till någonting väldigt bra.

Fru E: visst börjar det vara dags för provtagning? *börjar hålla tummar*

Imorgon börjar jag jobba. Det känns nästan lite sorgligt att det inte kommer att vara jag som tar upp parvlarna på morgnarna längre. Men förr eller senare så måste jag ju börja jobba igen och jag har fått vara hemma med dem i ett år. Skönt att det är maken som ska ta hand om dem i alla fall.

• Piggelin1

Hej alla goa tjejer & Gott Nytt År på er!
    Må 2012 bli ett riktigt bra år för allihopa här.

Hela nov-dec försvann i en himla fart utan att jag hann skriva ngt alls här, men strax före jul läste jag iaf ikapp lite. Ni finns i mina tankar!

Vet inte om det är ngn idé att skriva några kommentarer såhär långt efteråt - så jag nöjer mig med lite extra kramar till er allihopa!

Fast ärkeaset kan jag ju inte låta bli att kommentera - sicken IDIOT, vilken himla tur att han lämnat landet nu, även om det är jobbigt för tjejerna. Lugn & ro - det är vad ni behöver för ett bra tag framöver. ...och sen så ler jag stoooort varje gång jag läser om musikern, vilken MAN han är! Vilken DRÖM! Det är er så väl unt!

Heloise - jag blev alldeles tårögd av ditt inlägg <3 Skönt också att ni bestämt er ang test också, & att ni är rörande överens.

BS, gott att höra att du mår lite bättre & bra med bromsmedicinerna. Ett Äpple till Dig!

• Piggelin1

Första dagen på jobbet idag efter julledigheten - såååå segt & jag hade värsta ångesten igår. Tur att det bara är två dgr & sen tar jag ytterligare några dgr ledigt.
    MÅSTE verkligen ta ordentligt tag i jobbletandet nu - det är verkligen dags för mig att göra ngt nytt. Jobbångesten kommer väl lite av att jag känner mig rätt vilsen i vad jag exakt vill framåt. plus besvikelsen över att det inte blev/verkar bli ngt med det andra jobbet som jag blev kontaktad angående innan i höstas. Tre intervjuer & de verkade superintresserade & sen blev det bara tyst efter deras bekräftelsemail när jag skickat in mina lönekrav & meddelat att jag verkligen var intresserad. Sabla märkligt & trist. Ringt en gång & även mailat, eftersom de inte hörde av sig som utlovat, men inte ett ljud tillbaka ...och jag som hade hört att detta var en firma med professionellt folk Aldrig variot med om ngt liknande faktist, speciellt inte när man varit där tre ggr.
    Jaja, nog gnällt om det.

Kändes supertrist att lämna familjen i morse & Amanda-gumman var otroligt upprörd & ledsen Jag ville också att jag skulle vara hemma idag Hjärta

Oj, lunchdags, kollegan hojtar. Ha det så länge!

• Piggelin1

Tillbaka från lunchen, jag passar på att skriva lite till...

Har haft en jätteskön julledighet. Maken var sjuk några dgr innan jul, men antibiotikakuren gjorde susen, så nu är han som vanligt igen. Vi var några dgr hos mina föräldrar - lugnt & mysigt & lyxigt att bli lite bortskämd. På annandagen firade vi jul hemma hos oss med delar av maken familj. mysigt det med.

Nyår blev jättelyckat & väldigt roligt, kaos var bara förnamnet, men alla som var med var ju i samma sits - vi var åtta vuxna & sju barn - förutom vår lilleman så var alla barnen i åldrarna 4-9 år.
    Vilken skillnad mot tidigare nyårsfiranden, men ändå på ett positivt sätt Det blir liksom annorlunda nu!
    Förra året var det bara vi själva, lilleman var bara drygt en månad gammal & det passade perfekt då. Året innan firade vi bla med Mugglan, då var det tre tvååringar som alla somnade hyfsat tidigt - & det kändes nästan som ett vanligt vuxennyårsfirande (alla som var med då, hade inte barn), jättertrevligt det med.
    Nu var det FULLT ÖS hela kvällen Alla, både barn & vuxna verkade ha så himla roligt & alla hjälpte till där det behövdes. Lilleman slocknade vid nio - otroligt att han var glad & vaken så länge! Det var väl att det hände så mkt & han fick så mkt uppmärksamhet. Amanda somnade vid tio-halv elva i soffan, men de andra barnen höll ut till tolvslaget
    Dock var vi i säng strax efter ett - så speciellt sent blev det inte, men det gjorde inget eftersom vi började vid 17-tiden. Fast lilleman har fått hemsk hosta igen, så jag vaknade varje/varannan timme (varvat med att Amanda drömde mardrömmar två ggr) - så jag var helt borta igår fm, dvs trött pga sömnbrist & inte för stort intag av alkoholhaltiga drycker

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård