• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

GRATTIS, Heloise! Så himla roligt! Jag kände det på mig, härligt att få det bekräftat

• Heloise

Hej allihop!
    Tack!

Ja visst är det väl roligt Jag var så inställd på att han skulle säga att det inte fanns nått där, och så gjorde de det Jag säg hjärtat klart och tydligt men sen så betyder det ju inget annat än att JUST NU lever knyttet. Fast jag vet ju iaf att hjärtat ser bra ut och allt som kan se bra ut såg bra ut.

Om 5-6 veckor blir det moderkaksprov, det ser jag verkligen inte framemot, en del av mig känner att OM man vill ha barn så borde inställningen vara att man med glädje tar emot det barn man får, men nu har ju vi ett barn med särskilda behov, så då måste vi ju tänka på henne också, vilket vi gör genom att ta ett mkp. Fast jag är rädd, för att det ska göra ont, för att jag ska få missfall, för att det ska visa något. Nåväl en sak i taget, just nu är jag glad

Lanovia: härlgt att få vara hemma.

Blomman: det är klart att ni får cash på kontot och blir av med villavagnen, vad underbart!! Ett problem mindre
    Hur gick det fär blompojken?

Nu måste jag ta en kopp te annars somnar jag i soffan och det går inte för Panzer ska komma hem ifrån hockeyn snart med rocky road. Jag måste ju vara superstrikt med dieten under grav, men idag ska jag fira med rocky road

kram på er

• start september

Grattis Heloise! Ett steg i taget, våga tänka positivt trots att mkp ska göra. Jag har den största förståelse för att ni väljer det. 

Mådde du illa med Elise också? Lergigan Comp är en bra grej tycker jag, tveka inte att be om hjälp om du behöver, du har ju någon viktig att ta hand om på dagarna också.

• Klockarbol
    ingenjörsbruden skrev 2011-12-05 15:58:30 följande:
    Klockarbol: Var tacogratängen god?
    Jättegod!!! En ny favoriträtt på  "måste äta minst 1 gång i veckan eller så" -listan!!

Äldsta tyckte det var för mycket vita bönor i men hon är inte så förtjust i baljväxter alls så nästa gång tänkte vi testa med hälften kikärtor som hon gillar bättre än vita bönor. Ev att vi använder små vita bönor (som vi kokat själva) istället för bönor på burk.
    Lök tycker vi inte om nån utav oss så hon använde bara 1/2 gul lök istället för 1 (och nästa gång ersätts den halvan med en scharlottenlök ^.^)

Låg form rekommenderas och extra taco chips o ost ovanpå!

asch, nu är jag ju hungrig...

Grattis till OK-stämpeln förresten Skrattande
  • Norrskensflamman

Godmorgon ladies och GRATTIS Helipanzerfamiljen igen Blir så glad när jag tänker på er...

Vad är det för god tacogratäng ni pratar om?? Kan man få receptet

Sen så skulle jag vilja ha det godaste lussekattreceptet så de blir saftiga. Tror det var nån här som gjorde med kesella och mindre mjöl...??

Ingis, OK-stämpel i baken

• Fru E

Flamman-ska se om jag kan leta fram mitt recept ikväll är med kesella och mandelmassa och tror även kardemumma, jag var skeptisk först men nu är de de enda som jag gör *mums*

Heloise-grattis till lilla pyret hur gammal är E nu?

• Norrskensflamman

Igår när jag precis skulle åka och lämna flickorna ringer deras pappa och undrar om de kan sova en natt till hos mig... för han skulle hämta en kompis från flyget sent på kvällen. Eeeeh?? 
    Jag ides inte ens kommentera... såg hur flickorna suckade, de hade ju laddat mentalt att åka till pappa... Så jag sa bara "Jamenvisst, självklart"  Flickorna vart ju besvikna, men jag o musikern var ju däremot glada att få ha dem en extra dag Men jag inser nu att det är precis så här rörigt det skulle vara om exet stannade kvar i stan... Ändrade planer hela tiden, i sista sekunden, och jag o flickorna ska anpassa oss efter honom hela tiden.
    Sen på kvällen var T väldigt uppe i varv och var mer uppe i taket än på golvet. Sen när hon lugnat ner sig så var hon lite sur och sa att "Pappa kommer säkert ringa imorgon också och säga att vi inte kan komma till honom..."     Åh, vad det knep i hjärteroten när man hör besvikelsen. Hon sa att hon tror att de inte kommer hinna träffa pappa nåt innan han drar för gott.

Imorse när jag lämnade dem på skolan och sa att jag kommer sakna dem så säger T: "Pappa säger att du inte saknar oss när vi är hos honom för att du har fullt upp med att umgås med XX"..... Va?!?! 
    Jag frågade flickorna vad dom själva tror... De sa i mun på varann att de tror att jag visst saknar o längtar efter dem. Hjärta

• ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2011-12-06 08:45:17 följande:
    Godmorgon ladies och GRATTIS Helipanzerfamiljen igen Blir så glad när jag tänker på er...

Vad är det för god tacogratäng ni pratar om?? Kan man få receptet

Sen så skulle jag vilja ha det godaste lussekattreceptet så de blir saftiga. Tror det var nån här som gjorde med kesella och mindre mjöl...??

Ingis, OK-stämpel i baken
    Matchar din pinne ju!
  • ingenjörsbruden
    Heloise skrev 2011-12-05 20:58:10 följande:
    Hej allihop!
    Tack!

Ja visst är det väl roligt Jag var så inställd på att han skulle säga att det inte fanns nått där, och så gjorde de det Jag säg hjärtat klart och tydligt men sen så betyder det ju inget annat än att JUST NU lever knyttet. Fast jag vet ju iaf att hjärtat ser bra ut och allt som kan se bra ut såg bra ut.

Om 5-6 veckor blir det moderkaksprov, det ser jag verkligen inte framemot, en del av mig känner att OM man vill ha barn så borde inställningen vara att man med glädje tar emot det barn man får, men nu har ju vi ett barn med särskilda behov, så då måste vi ju tänka på henne också, vilket vi gör genom att ta ett mkp. Fast jag är rädd, för att det ska göra ont, för att jag ska få missfall, för att det ska visa något. Nåväl en sak i taget, just nu är jag glad

Lanovia: härlgt att få vara hemma.

Blomman: det är klart att ni får cash på kontot och blir av med villavagnen, vad underbart!! Ett problem mindre
    Hur gick det fär blompojken?

Nu måste jag ta en kopp te annars somnar jag i soffan och det går inte för Panzer ska komma hem ifrån hockeyn snart med rocky road. Jag måste ju vara superstrikt med dieten under grav, men idag ska jag fira med rocky road

kram på er
    Jaaaa just nu är vi glada! Rocky road!! Muuuuums!
  • ingenjörsbruden
    Fru E skrev 2011-12-06 08:53:06 följande:
    Flamman-ska se om jag kan leta fram mitt recept ikväll är med kesella och mandelmassa och tror även kardemumma, jag var skeptisk först men nu är de de enda som jag gör *mums*

Heloise-grattis till lilla pyret hur gammal är E nu?
    Kan du tänka dig langa över det receptet till min inbox?! *dregglar lite*

Ringde du mirakeldoktorn igår?
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård