• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Tack fru E Alltså är BIM den dag när man borde ha fått mens om man inte är gravid.

Ja alltså för mig är det här att skriva ner och berätta det dåliga och det braiga en sorts terapi. Det får mig själv att reflektera och se med lite andra ögon på saker o ting, när jag väl får ner allt på pränt. Jag liksom hajjar till... "Mäh, va f-n!!! HUR i allsin dar har jag kunnat acceptera detta.... Det är ju helt absurt" t ex när det kommer till exet och hans fasoner.

• Fru sy

Flamman: Jag blir så glad när jag läser dina inlägg om hur fin musikern är mot dig! Blir alldeles varm i hjärtat! Det är du så värd!!

• Fru sy
    ingenjörsbruden skrev 2011-12-06 09:37:12 följande:
    BIM idag........
    Åhh spännande! Hur känns det, eller sticker du huvudet i sanden ett tag till?
  • Fru sy

Fru E: Härligt att du fick en tid hos Mirakeldoktorn, nu hoppas vi han kan stå upp för sitt namn!! Förresten vem är det som börjat kalla han så?

• Fru E

Fru Sy-har för mig att det är en tråd på FL som börjat kalla honom så eftersom han hjälpt många av de som är med när ingen annan har lyssnat.
    Han blev tex väldigt förvånad när KK inte ville utreda oss alls, för honom var det en självklarhet = guldvärt

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2011-12-05 15:52:19 följande:
    Solde, åh, så du kände kvinnan som drunknade. Vad gräsligt! Jag undrar vad tusan som fick dem att bege sig ut i det ovädret på så svårnavigerad sjö? Jättemysko och tragiskt.
    Vår teori (vi på jobbet) är att de hade bråttom att segla upp båten till hennes nya arbetsplats. Maken är sjöman och är borta flera veckor i taget och vi trodde att han kanske skulle iväg för att arbeta efter helgen. Vi funderar och diskuterar och vänder ut och in på oss men utan att få några svar. Det känns bara så ofattbart och jobbigt allt. Vår kamrer hade talat med henne i fredags och då var hon så lycklig för den nya tjänsten hon fått, en tjänst vi tror skulle passa henne helt perfekt. Gråter
  • Soldemor
    Klockarbol skrev 2011-12-05 14:00:14 följande:
    Solde - ler lite åt duktiga Paddan som reder sig själv Glad. Första katten vi hade syddes mest hela tiden och alltid med stålsutur - "för då gör det ingenting om han krånglar av sig tratten för stålsuturer sticks i munnen och då låter han bli stygnen ändå" - Jo tjena... Jag tror varje sårskada syddes minst 2 gånger!
    Ja, den bönan hon kan hon! Ständigt något projekt på gång! Katt
  • Soldemor
    Norrskensflamman skrev 2011-12-06 10:56:40 följande:
    Solde.... beklagar verkligen.... En sån tragedi!
    Mm, även om det var ett år sedan hon slutade hos oss, så är det bara så hemskt och ofattbart allting!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård