• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ankan80
    Heloise skrev 2011-12-05 11:38:32 följande:
    Jag och Elise fick se ett litet knytte vars hjärta slog starkt och fint. V6+1 gammalt :)
    Åhh vad roligt!!! Grattis!
  • MSW

Åh Heloise! Underbart!! 6+1, innebär det att det tog sig förra månaden då? *kliar mig i huvudet* Stort grattis!!

• Soldemor

Grattis Heloise!

Tittar som vanligt in som hastigast och tänker på er annars också!

Fröken Pad tog sitt första CAGPIB i Köpenhamn igår, 7 kvar till Grand-titeln. Hon är så himla duktig nu. Smidigt att åka till Danmark, tog 40 minuter!! Det är annat än Kalmar som (i och för sig är en mycket trevlig utställning men) tar nästan 4 timmar att komma till, eller Göteborg med 3. Nu är det lite paus fram till Mölndal i Februari, hoppas vi kommer med! Den är liten, ca 140 katter/dag.

Det är ganska låg stämning på jobbet idag, prästen som gjorde sitt pastorsadjunktsår här förra året, har dött i en båtolycka utanför Norrköpng någonstans. Man liksom bara tappar lusten till allt, känns så overkligt det hela...FörvånadGråter

• Daa

GRATTIS, Heloise! Åh vad roligt!

Solde: så ledsamt med båtolyckan.

Fru E: ååå bra att ni får komma till mirakeldoktorn! *börjar hålla tummarna så smått redan nu*

Blommis: undrar så hur det gick med villavagnen.

• Klockarbol
    Heloise skrev 2011-12-05 11:38:32 följande:
    Jag och Elise fick se ett litet knytte vars hjärta slog starkt och fint. V6+1 gammalt :)
    Åh så roligt! Hjärta

*vinkar till BS* Äpplen är det dåligt med här men jag kan bjuda på en fantastisk Tacogratäng som Äldsta testlagat för Buffé!

Blomman - väntar också på nyheter om villavagnen, håller tummarna så de blånar!

Eller nej, så hårt håller jag inte... är hemma idag med värk from hell i vänster handled. Är endå tacksam för det milda vädret så här långt, mina leder har klarat sig riktigt bra!
  • Klockarbol

Solde - fy så tungt det är att förlora en kollega. Ta väl hand om varandra.

Och grattis till fint resultat i Danmark!

• BrudSommar2006

Heloise, phhuuu!!! Jippi, vad roligt!

Soldemor, usch, vad tråkigt, ett bra och ett dåligt besked på rad här. Vad är CAGPIB, är det som CACIB?

Klockis, tackar, det duger fint med tacogratäng! Här får du ett Äpple tillbaka!

• Norrskensflamman

Heloise: GRATTIS!!!

Kunde de säga varför du haft blödningar ändå?
    Tänk att ni redan kunde se ett pickande hjärta....Hjärta

Grattis Solde till fina resultat. Men så hemskt med kollegan. Läste nåt om en segelolycka tidigare imorse.

Ankan, kul o se dig här

Blomman: hur går det med villavagnen? Håller tummarna att ni blir av med den nu. Och får bra betalt

Själv känner jag att det blir en svettig jul ekonomiskt.... Var och förlängde leasingen av slalomutrustningen för ungarna och där for 2000 pix. Sen inhandlade jag en adventsljusstake för en har gått sönder och så en liten sån också till T att ha i sitt rum. Hon hittade en som hon tyckte var så sööööt.

Har en obehagskänsla i magen... Idag landar mitt brev hos Folkbokföringssektionen...

Det har varit tyst hela veckan från exet... Inte ett telefonsamtal, inge Skype, ingenting. Det är så man blir misstänksam. Vad är i görningen?
    Ikväll är det överlämning av flickorna och då kommer jag väl få mina fiskar varma

Hvidisen: Nya hårfärgen låter superläcker. Bild??

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård