• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Nu är vi hemma. Kom hem igår. Allt går bra men det märks att man har en storasyster o hund också. E tycker den lille varelsen är väldigt spännande. Vill titta, pussas o kramas hela tiden. Jag gör vad jag kan för att hinna med hebne mellan amningarna.

• passionsblomman

Åh Heloise, vad GÖTT att höra om starkt pickande hjärta! Jag visste det! Haha!!! Skrattande

BS, hej där! Jaså, jaha, det är inte mer du vet än. Vad jobbigt att behöva förhålla sig till något sådant här.

Flamman, bra gjort med anmälan och helt rätt! Och nu håller vi tummarna för snabb utredning och att karleländet verkligen åker, så han inte plötsligt ändrar sig.

Solde, åh, så du kände kvinnan som drunknade. Vad gräsligt! Jag undrar vad tusan som fick dem att bege sig ut i det ovädret på så svårnavigerad sjö? Jättemysko och tragiskt.

Villavagnen säger ni? Jo, den tänker jag betrakta som såld den dag jag ser pengarna på kontot och vet att gubben transporterat bort den hem till sig. Men han sa att han ville köpa den och sambon och han har skakat hand på pris. Så just nu mår jag skitdåligt, för jag blir så nervös att jag nästan kräks, och vågar inte bli glad, men får lite hopp och ljus i tunneln ändå. Så jag blundar så länge och håller mig i det vana mörkret tills det är otvetydigt att det är ljust på riktigt.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Lanovia, välkommen hem med lillskrutten! Vad skönt att ni är i mål nu! Vad heter han? Har du redan sagt det och jag bara är glömsk?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • ingenjörsbruden

Heloise: Vilka underbara nyheter! Stort GRATTIS! Så härligt!

Lanovia: Skönt att få komma hem eller? Amningen kommit igång? Fint namn pöjken fick! Längd o vikt har jag missat tror jag....

Flamman: Hoppas det kommer gå bra att hämta tjejerna idag....tänker på dig!

• ingenjörsbruden

Klockarbol: Var tacogratängen god?

Blommis: Men gud!!! Hålller tummarna så de blir mörkblå o lila o väntar spänt på kr på kontot!

• ingenjörsbruden

Soldemor: Lilla paddan va hon kan! Grattis till titel! Skönt med nära utställning. Beklagar förlusten av tidigare kollega. Mina allra djupaste tankar till hennes familj.

• ingenjörsbruden

Har varit hos doktorn för allmän koll.....10 000 mila service eller nåt..... mängder med tester har tagits o EKG o blodtryck o gud o hans moster o jag vet inte allt.....o så blev jag killad under fötterna.....så....ja.....helkollad är jag nog! Eg skulle allt kollats i våras när jag fick diabetesdiagnosen....men skulle ju få vara med i en studie där man ändå skulle träffa läkare o både den ene o andre o tredje....o när jag sen inte kunde vara med i testen..... så fick jag boka tid själv....tradigt när man  hamnar mellan två stolar...... dunsar så hårt i golvet.....eller njä....dunsen är ju vadderad men det är inte skönt när man landar....

• Leksi

Ooooh... har inte hunnit logga in sedan i torsdags tror jag... vilka underbara nyheter man möts av!

GRATTIS Lanovia!! {#emotions_dlg.flower} Underbart att ni har er lilla kille hos er nu!! Solig 
    *måste logga in på FB så fort jag kommer hem och kolla vad han ska heta!*

GRATTIS Heloise & Panzer!! Blä för illamående men hurra för anledningen! Gravid Var det inte du som så gärna ville ha en juli-bebis?

Håller tummarna för att ni får villavagnen såld nu så här alldeles lagom till jul Blommis!

• Fru sy

Vilka underbara nyheter Heloise!!! Åhh vad jag är glad för er skull!! Var tvungen att logga in och kolla så fort jag kom hem. Har varit i stan idag och köpt den första julklappen, blev till Orvar såklart

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård