• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles

Flamman: fy farao att ha en sådan situation med exet! Klokt med tomt sms och att någon alltid vet att du åkt dit!

• BrudSommar2006

Flamman, jag har tid för röntgen nästa vecka och så läkartid efter det så än vet jag faktiskt ingenting alls mer.

Hej Muggles, kram själv!

Soldemor, hm, jag som egentligen hade funderingar på att försöka ställa ut men så orkade vi inte hålla på med p-piller och strula och kattungar kände vi att vi inte heller orkade med just då. Nu börjar man väl känna att det kanske hade varit roligt med en kull ändå, men, men, för sent! Lika bra det kanske.

• Klockarbol

Flamman - låter som ett klokt upplägg vid hämtning/lämning men jag förstår att det är oroligt ändå. Att bli styrd av rädsla är vidrigt. Det är vad terrorism bygger på...

För allt vad det är värt tycker jag att du har gjort rätt med brevet. I bland är det viktigt att vara modig och göra rätt för sin egen skull. Jag hoppas att du kommer kunna känna någon slags tillfredställelse framöver med det faktum att du agerat, oavsett vad resultatet blir rent ekonomiskt o praktiskt.

Det var ju faktiskt ganska mycket som ingick i pengen för slalomgrejerna och eftersom tjejerna tycker det är så roligt är det ju värt varenda krona!

Solde - ler lite åt duktiga Paddan som reder sig själv Glad. Första katten vi hade syddes mest hela tiden och alltid med stålsutur - "för då gör det ingenting om han krånglar av sig tratten för stålsuturer sticks i munnen och då låter han bli stygnen ändå" - Jo tjena... Jag tror varje sårskada syddes minst 2 gånger!

Nu dags att agera taxi

• Soldemor
    BrudSommar2006 skrev 2011-12-05 13:57:32 följande:
    Soldemor, hm, jag som egentligen hade funderingar på att försöka ställa ut men så orkade vi inte hålla på med p-piller och strula och kattungar kände vi att vi inte heller orkade med just då. Nu börjar man väl känna att det kanske hade varit roligt med en kull ändå, men, men, för sent! Lika bra det kanske.
    Precis så där känner jag också emellanåt! Ångrar att vi inte lät lilla damen få bebisar, hade varit jättekul med småpaddor hemma (fast det hade INTE Solde tyckt!). Men nu kan du ställa ut din kastrathona, går jättebra! Då får hon börja i klass 10, som är som öppen klass fast för kastrater då. Tre certifikat behövs för att bli premier.
  • BrudSommar2006

Soldemor, oj, nu öppnar sig en ny värld, kan ingenting om kattutställningar!

• Soldemor
    BrudSommar2006 skrev 2011-12-05 14:05:00 följande:
    Soldemor, oj, nu öppnar sig en ny värld, kan ingenting om kattutställningar!
    Jag är väl inte jätteerfaren, har bara hållit på i tre år, men jag hjälper dig gärna med allt vad jag kan, om du är intresserad. Det är jättekul att hålla på med! Katt Katt Katt
  • Soldemor

Nu tror jag att jag skall åka hem, har massor att fixa med inför två glöggbjudningar. Kanske äntligen kan få klart hemma nu? Fast maken vill visst åka till IKEA (jodå, helt frivilligt!) och köpa byrå till mössor, vantar, mobilladdare m m, typ hallbyrå fast den skall stå i arbetsrummet.

• lanovia 08

Heloise GRATTIS! Vad roligt. Vad bra då har vi fortfarande ngon gravid i tråden.

• Heloise

Tack för alla grattis-hälsningar! Jättekul, helt oväntat( hade inte ens umgåtts med tanken att det fannsnptt i helgen) bf på min mormor och svögerskas födelsedag 29 juli med ska ju snittas pga t-snitt och då blir det cs 2-3v tidigare. Mkp's remissen är på väg till uppsala, borde bli om 5-6v.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård