• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

Åh grattis Lanovia, lilla E och herr lanovia!!!!SkålSkål{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}Nalle Hoppas allt gick bra!

Ja det är en rätt outhärdlig vänta måste jag säga... Dessutom har jag börjat må så himla illa, kräktes 2 ggr i morse, en gång på lunchen och så en gång till i eftermiddags, inte magsjuke-illamående utan sånt där kaboooooommm- jag måste spy-nu-gravid-illamående Då får man ju upp hoppet lite, fast så försöker jag utgå ifrån att det inte finns något där. Jaja det spelar ju ingen roll vad eller hur jag tänker, det är ju som det är ändå.

FruE: jag trodde att det var 8e försöket  men om det är något så tog det sig på 7e eller 6e, tror jag.
    Kunde inte låta bli att fingrar lite extra på pyttekläderna när jag var i stan idag, har ju många barn som väntar på att möta världen i vår bekantskapskrets. Härligt med mirakeldoktorn! Jag tror också stenhårt på honom!

Ninnis: Elise har en varm åkpåse ifrån babyproffsen( jag tål inte dun) men den är för liten för henne( hon har ju växt galet mkt) så jag ska faktiskt sy en själv.  Den är fodrad med fleece och så har den en teddybaksida( alltså fleece som mellanlägg), Jag måste bara fa tiden att räcka( har köpt material) den blir lila/vinröd/turkos( lappteknik) för att matcha min underbara skötväska!

Usch nu mår jag illa igen, att kärkas var och varannan minut är ju okej om det finns nått där annars mindre okej!

• lanovia 08

Tack för alla grattis. Maken har precis åkr hem o jag sitter här med liten som sover i famnen. Det blev en rätt jobbig förlossning o jag är trött.Den tog 9h alltså nästan samma som med E. Jag tog mig igenom allt med enbart lustgas, värmekuddw och maken som jjälp. Vilket team vi varit idag jag o maken utan honom hade det aldrig gått.

• lanovia 08

Och oj vad jag har andads lustgas. Har sett rosa elefanter o känt hela rummet flyga runt. Men har också haft een av mina ly kligaste dagar idag. Grät av lycka mitt uppe i värkarna. Bättre beskrivnkng får ni få när jag sitter vid en dator.

• Hvidbrud

Lanovia!!!!!!! Grattis!!! Heja dig! Vad underbart att höra att du har bli it tvåbarnsmamma! Elefanter hi hi! Härligt att ni jobbade bra ihop. Det gram emot att höra mer sen. Massor av kramar till dig och en försiktig puss på pannan på lilla killen. Grattis grattis grattis! Duktiga du!

• Piggelin1

STORT GRATTIS till lilla pojken, Lanovia! Underbaet att väntan är över! Kraaam!

• lanovia 08

Ninnis varför måste ni ha ny åkpåse? Vi har också en ifårskinnmen använde den även i sittdelen. Funkade imte med orginalselen men det köpte vi en ny.

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-12-03 06:22:40 följande:
    Ninnis varför måste ni ha ny åkpåse? Vi har också en ifårskinnmen använde den även i sittdelen. Funkade imte med orginalselen men det köpte vi en ny.
    Den är från när min syster var liten (tidigt nittiotal), och den har inga hål alls för selen, så jag antar att det inte funkar.

Så häftigt att ni var ett så bra team, du och maken. Det har jag ju alltid sagt att ni verkar vara Hur länge stannar ni på BB?
  • Ninnnis
    Heloise skrev 2011-12-02 21:30:32 följande:
    Ninnis: Elise har en varm åkpåse ifrån babyproffsen( jag tål inte dun) men den är för liten för henne( hon har ju växt galet mkt) så jag ska faktiskt sy en själv.  Den är fodrad med fleece och så har den en teddybaksida( alltså fleece som mellanlägg), Jag måste bara fa tiden att räcka( har köpt material) den blir lila/vinröd/turkos( lappteknik) för att matcha min underbara skötväska!

Usch nu mår jag illa igen, att kärkas var och varannan minut är ju okej om det finns nått där annars mindre okej!
    Att sy en åkpåse önskar jag verkligen att jag hade kunnat, med jag är pinsamt mycket novis på att sy... Jag ser fram emot att se din egensydda framöver

HOPPAS att illamåendet är för en god sak! Det låter ju onekligen ganska lovande...  
  • lanovia 08

Vår har inte heller hål för sele. Därför köpte vi en sele som går på 'utsidan' påsen så man inte behövde hål att trä igenom. Lite svårt att förllara så här...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård