• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

Flamman-säg bara till iofs låter han farligare än han är men det vet inte exet......

• Fru E

Attans, då är nästa trick att lära honom skrämma bort exet!

• Klockarbol
    Norrskensflamman skrev 2011-12-02 11:05:54 följande:

Klockarbol, fick du mitt meddelande?

fått och precis svarat!
    Jag hann elda upp mig lite Flört så det blev rätt långt!

Nu måste jag jobba!

Pöss på er alla, jag hoppas på att hinna läsa ikapp i helgen
  • Hvidbrud

Så har min minsta också druttat i golvet... Facebook down... Han gjorde en rullning i kökssoffan när jag matade stora... Han bromsa lite med foten och han tog emot med händerna- men ändå... Aaaaaa inte roligt. Tröstade och sen fick jag ett solskensleende så så farligt kan det ju inte vara. Får se om det blir blåmärke i hela ansiktet.

• Hvidbrud

Flamman: ett sånt stolpskott du fick tag på! Nä, ring upp igen och kräv kvalificerad hjälp!

• Daa

Heloise: vilken lång väntan det kommer att bli i helgen! Säger precis som Blommis: TÄNK om... *kramar om och försöker komma på något bra att distrahera med*

Blommis: Jaså, du har fått en sån i gruppen. En "detärjuvanligtsuntbondförnuftdetbehövermaninteensdiskutera"-typ. *gnisslar tänder av frustration och undertryckt lust att skrika*

Hvidis: skönt att ni fick bättre tider på förskolan och att det går bra för lilla E. Typiskt att J ska tajma in en rullning precis när du gör annat. *hjärtar J och solskensleendet*

September: skoj att komma iväg på trevligt jobbevent.

Flamman: ja, försök få en annan kontakt där på familjerätten. Fy, så otäckt när det är inbrottsvågor och liknande i närheten.

Klockarbol: är fortfarande i lätt chock efter din historia om mötet med en arg gås.

Fru E: Duktig Buster som visar hantverkare var skåpet ska stå.

• Daa

På min FB har ett gäng mammor utbytt erfarenheter av att deras bebisar börjat ställa sig upp och gå längs möbler och att det inte är enbart positivt. De är ju överallt och man måste passa hela tiden, lät det. Jag blev frestad att retas lite och fråga hur jobbigt det kunde vara när det bara är en bebis, men kom på bättre tankar. Man känner ju sällan till hela historien när det gäller andras situation och det jag skriver kan missuppfattas. Däremot kunde jag vila ännu lite till i att det är helt okej att inte hinna göra annat än passa barn jag är ensam med parvlarna, för oj, vad de är aktiva. *hjärtar*

*sjunger*

Det är fullt med bebisar i hela rummet.

Ja, dom kryper och dom klättrar överallt

Om man räknar är dom två

Dom är små, men ändå

Är det fullt med bebisar i hela rummet

• start september

Ingen Lanovia???

Flamman, otur med stolpskottet. men försök igen för jag tror du kan ha nytta av en bra kontakt där. Du verkar helt på rätt väg. Visst har du skrivit att du har koll på tjejernas pass också? Appropå vad du skrev om vad du är rädd för.

Hvidis, jag var nog vackarare i ditt huvud än i verklighetenFlört Men vad roligt om du vill börja måla igen! Önskar jag var mer kreativ på det sättet skull nog må bra av det. På det planen har jag för dåligt tålamod dessvärre. Och stackars lille J, men främst stackars dig, vet såväl hur det känns.

Daa - all respekt för två. Huga. Den åldern är extra tuff tyckte jag.

PB - på dem bara! Men det tar ork och inte är det väl din uppgift att lära folk att kunna samarbeta och diskutera. Tänk på att du är där för nätverket, kanske kan de där träiga ena vara till nytta nån gång när du är din egen och behöver något som de råkar kunna?

Heloise, trollar bort dagarna till måndag så att det går jättefort.

Ingen BS som tittat in? Tänker så mycket på dig. Hoppas på tid och ro att inboxa dig lite sen.

Jo det var mysigt med jobbevent och vuxna människor, passade på med höga klackar och handväska, när hade jag det sist? Fast det var knappt jag kom i stövlarna, gravidkilona sitter tydligen på vaderna också... Fast idag är stora hängig och febrig så det var bara att vara hemma, hade en massa stortjejslek planerat. Och en del fix inför en viss litens event på söndag. Kul med sjukor och halva släkten på ingång... Andas och hoppas att det inte är något magkör, då får vi lägga ner morgondagens släktmiddag antar jag... Nu slocknade hon lagom till Lilla vaknade.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård