• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Fru E skrev 2011-12-02 17:54:31 följande:
    Grattis lanovia!!!!! Idag kom jag fram till mirakeldoktorn och fick ok på utredning i hbg tid ska jag boka på måndag
    Heja!
  • Fru sy

Massa grattis till Lanovia med familj!! Vad spännande det ska bli när du kikar in sen och berättar mer!

• Ninnnis

Lanovia bekräftade precis att det bara var jag som wordfeudade i förmiddags

Det hade satt igång klockan 4 inatt och höll på till 13.15, så det var ungefär som med E. Det var dock väldigt intensivt de sista timmarna. Hon skriver här när hon orkar, lillen sover hos sin pappa och Lanovia är trött men lycklig. Hjärta

• Fru sy

*Håller tummarna för Heloise* Åhh vad jag hoppas att det ser ba ut på vul:et på måndag!

• Fru sy

Orvar har blivit pigg igen, så skönt! I förrgår hittade vi två tänder till, så kan ju vara det som strulat oxå samtidigt som förkylningen. Så nu har han fått de två framtänderna nere och uppe så är det "huggtänderna" som kommit. Vad rolig han kommer se ut när de växt ut lite mer!

• start september
    Fru E skrev 2011-12-02 17:54:31 följande:
    Grattis lanovia!!!!! Idag kom jag fram till mirakeldoktorn och fick ok på utredning i hbg tid ska jag boka på måndag
    Åh vad bra! Tror på honom stenhårt.
  • Ninnnis

Jag kastar in en snabb fråga om åkpåse, har ni några tips eller rekommendationer? Nu har vi fårskinnsfäll under eller en ärvd åkpåse i fårskinn beroende på temperatur, men när vi byter till sittdelen kommer vi att behöva en "riktig" åkpåse. Vi har köpt Emmeljungas vindskydd/fotskydd och funderar på deras åkpåse, men jag tar tacksamt emot input.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård