• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Lanovia med familj: GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}BabyBabyBabySoligSoligSolig Underbara nyheter!!! Och så himla starkt jobbat av dig o maken. Gud vad glad jag är för er skull

Fru E: Yey!!! Bra, bra, braaaaaa nyheter

Ninnis: Jag hade en Briovagn iofs, men vi hade en Brios Polar åkpåse och den var suverän. Med färdiga hål för sele. Och varm o gossig.

Blomman, jo det är just därför jag vill ta det lugnt för jag vet att de fäster sig så fort och sen blir deras små hjärtan återigen svikna och krossade av en vuxen... man... igen...   Men musikern är verkligen ingen som hastar in i något utan att det känns 100% rätt. Och jag höll barnen utanför första månaderna just för att utreda om han för mig var ett "tidsfördriv" eller en tröst i ensamheten osv eller om det verkligen var något mer. Jag kan säga som så att jag är djupt förälskad och han bara växer o växer i mina ögon. Går från självklarhet till självklarhet. Allt känns verkligen jättebra mellan oss. Och med barnen.  Han är INTE ett tidsfördriv eller en tröst i brist på annat för mig.
    Vi har pratat mycket om det här med barnen, att jag inte ville presentera dem för honom innan han o jag visste att vi menar allvar, just för att de inte klarar av att bli svikna igen. Och det var han helt införstådd med.  Vi kan öht prata om det mesta, även sånt som är jobbigt.

Igår var jag på tjejfest med klädbytarkväll. Gud så skoj vi hade. Ikväll är jag ensam med tjejerna och vi ska ha lite lördagsmys. Ev kommer en väninna förbi också.

Blomman, jag tycker du är så stark och bra i ditt resonemang i gruppen. Du är verkligen en tillgång för den, även om alla kanske inte begriper det... Men jag tror de flesta ändå vet att du är det, och uppskattar dig. Så det så! Såna som du behövs verkligen i såna där grupper.

Villemoa

Kram till alla fina trådisar.

• passionsblomman

Flamman, hihi, jo du, det märks liksom litegrann att du är förälskad...Tungan uteHjärta
    Och det är minsann precis rätt och lagom åt dig. Må ni leva lyckliga i alla era dar!

Imorgon får ni gärna hålla tummarna igen. För sambon ska visa villavagnen för en gubbe. TÄNK om den skulle bli såld precis så här lagom till jul! Jag vågar inte ens tänka på det.

Och ni får gärna hålla tummen även för att jag inte har ont i halsen imorgon. Jag och sonen ska nämligen stiga upp kl 06.00 för att bege oss mot Karlskrona och ytterligare en dag av handboll. Jag har en öm och stickig hals just nu, och allt blir så ruskigt och rysligt då, med blåsväder, långresa, idrottshallar och kalla hårda bänkar att sitta på. Och för den delen, så kan ni hålla tummen för att pojkarna för första gången får vinna en match dessutom. Det vore en schysst avslutning på hösten innan det blir jullov från matcherna.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Heloise

Fördriver den långa tiden framrills imorgon med julmarknad i hemtrakterna, könde mig tvungen att berätta för mamma, hon sa bara men herregud, hur ska det gå? Son sagt var min mamma tycker att det är kul när andra får barn elker gifter sig oavsett förutsättningar. Men det är aldrig jul när något händer mig, då är det bara, suck, stön och herregud! Fast jag aldrig ber om varesig oengar eller hjälp! Lite tråkigt, behöver ju inte fundera över vad hon hoppas på för resultat på måndag...

• Hvidbrud

*tycker att det är skönt att det inte bara är jag som skriver kryptiska inlägg* Mammor kan ju ha en tendens att ocensurerat låta de värsta grodorna hoppa ur ur munnen, men jag väljer att tro att de säger så flr att de just är ens mödrar och vill skydda oss mot livets alla svårheter och bekymringar. Och det går ju inte, för då skulle vi adrig bli självständiga lyckliga kvinnor. Men för dem är vi fortfarande den lilla nyfödda babyn, den oskyldiga lilla flickan och det mest värdefulla de någonsin skapat.

• Hvidbrud

Håller förresten tummarna så de blånar! För julkassan, blommkillen och att den böivande villavagnsägaren har ögonen öppna för skönheten i just er villavagn!

• start september

Puh, en intensiv helg. Hoppas alla har haft det bra!

Hoppas det inte varit outhärdligt Heloise och att det blir fint besked imorgon. Och strunta i vad din mamma säger - din analys är nog helt rätt  att hon behandlar dig annorlunda än andra och det ska ju inte tjuva din energi.

• ingenjörsbruden
    lanovia 08 skrev 2011-12-02 21:30:34 följande:
    Tack för alla grattis. Maken har precis åkr hem o jag sitter här med liten som sover i famnen. Det blev en rätt jobbig förlossning o jag är trött.Den tog 9h alltså nästan samma som med E. Jag tog mig igenom allt med enbart lustgas, värmekuddw och maken som jjälp. Vilket team vi varit idag jag o maken utan honom hade det aldrig gått.
    Ett STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR o rätt sent GRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTIS till er lilla pöjk!
    Skönt att höra att det gick bra o att teamworket fungerade ypperligt! Blir så glad!

NalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalleNalle
  • ingenjörsbruden

Fru E: Va härligt med besök hos mirakeldoktorn!

Heloise: hur dags hade du tid idag? Din mamma.....pust!

Blomman: Hur gick visningen?

Hvidis: Hur blev kalufsen?

Snö ska vi ha i skåne mellan 23 dec o 8 januari, den ska vara minst 10 cm tjock o ligga stilla o fint!

Solde: Var det i helgen ni var i danmark? Hur gick det för paddan?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård