• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Flamman; ditt ex är så puckad så det finns inte mycket mer att orda om honom! Musikern däremot, är en riktig pärla! Det är du värd!

Heloise; jag tror också att du har en lillasyster i magen
    Här är det bra, E har tränat på att gå sen 17 november och igår och idag har hon gått väldigt mycket så man kan väl säga att hon går nu Dessutom har hon fått fem nya tänder inom loppet av 10 dagar så det har bajsats en hel del Annars har vi inte märkt av nya tänder sånär som på mycket dreglande och bitande på saker. M är stora tjejen, utvecklas i rasande fart

Fru E; vad bra att ni fått tid hos mirakeldoktorn! Förstår att det känns som en evighet men som någon sa är det ju bra att ni fick tid innan nyår! Kram

Ingis; iiiihhh vad spännande, hoppas också på BOM av BIM! Visste inte heller att du har diabetes *funderar på om jag missat den infon...*

Blommis; klart att pengarna från villavagnen kommer in på kontot!

Solde; usch vad hemst med fd jobbarkompisen så oerhört tragiskt!

Jag bakade jättegoda lussebullar på kesella men med allt mjöl som stod i receptet och de blev jättegoda! Ska se om jag hinner lägga upp det lite senare.

Kramar till alla! 

• Villemoa

Just det, träningen går inte alls just nu! Har haft problem med ont i foten i några veckor så jag har inte kunnat träna nåt alls! Det är så himla typiskt, jag var ju förkyld först och hann med två träningspass innan foten satte stopp. Två träningspass som var hur tunga som helst så det kommer sannerligen inte bli lätt att börja om, IGEN Så precis som dig Flamman, så har jag varken ork eller motivation just nu. På´t igen efter nyår!

• ingenjörsbruden

Heloise: Glömde kommentera innan. Va underbart med morföräldrar som Elise mår så bra med. Nån nytta ska där vara med dem.... Vänta bara, så vill ligisten inte åka med hem. Måste fråga, vad är det som ska kollas med moderkaksprov?

Ninnis: *sätter mig till rätta i soffan o väntar på avsmakning*

Fru E: hur hade buster haft det på dagis efter den lämningen?

Villemoa: tråkigt med ont i foten, har du överbelastat den eller trampat snett eller? Det är verkligen inte lätt att motivera sig vid denna årstid. suck o pust! Men promenader är inte fy skam om man kan komma utanför dörren.

Ang min diabetes....tja....det var inte så jätteöverraskande....inget jag kanske basunerat ut........jag skyller mig själv rätt mkt.....men det är inte bara att jag är överviktig o har ätit dåligt o motionerat för lite.......jag har diabetes i mina gener............så jag hade graviditetsdiabetes o i vintras så kollade jag upp mina värden o fastesockret låg precis över gränsen så jag gick till doktorn o fick göra glukosbelastning.....undras tro om jag slipper glukosbelastning nu när jag redan har diabetesdiagnosen....??? hade ju varit skönt för fyyyy o blääää va räligt det är! Sist fick jag inte ens citron i! Guld i mun

Nu ska jag gå o slötitta lite på tv o sen krypa tidigt i säng!

o kram på er allihopa

• lanovia 08

Tittar in snabbt. Läser vad ni skriver men orkar inte mer.

• lanovia 08

Blommis amningen är igång. Funkar bra, mjölken rinner till för fullt. Än så länge har jag sluppit såren som jag fick med E. Dock gör det fortfarande ont men blir långsamt bättre... hoppas jag. Hormonerna ör också här med tårar o känslor.

• passionsblomman
    Villemoa skrev 2011-12-06 18:30:32 följande:
    Blommis; klart att pengarna från villavagnen kommer in på kontot!
    Ja, OM de kommer in är det underbart. Men här ropas inte hej förrän det är klart.

BOM säger ni? Det vill ni väl inte alls att det ska bli? Förvånad BOM är ju när BIM blev en bommad graviditet! BOM tycker jag vi haft alldles nog av i tråden för tid och evighet...

Usch vad trött jag är! Jag håller på och renskriver ett grupparbete på datorn och råkade ut för klassikern: allt jag ändrat och fixat till så fint, försvann med ett snöpligt och ljudlöst litet ögonblick då något hakade upp sig och jag inte hade kommit ihåg att spara under arbetets gång. Dumma dumma dumma mig och DUMMA dator!Skrikandes Nåja, nu har jag sent omsider gjort om alltihopa, så NU ska jag bara läsa igenom nästa kapitel i läroboken och SEN ska jag sova.

Kram till hela högen!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Soldemor

Pussk och kram till alla!

Nu skall vi ha personalmöte med julmat efteråt (hemgjort allt, jobbar på landet!) sedan åker jag hem. Har årets roligaste shopping framför mig (utläs: ironi), skall köpa nya p-tillstånd för nästa halvår. Gissa vad kul jag kunde haft för de pengarna i en annan affär än kommunens p-kontor, typ.

Har fastnat framför tv:n två kvällar nu, med skön filt och mysig, varm, svart katt, så nu jäklar skall här kavlas upp armar! I morgon kväll följer två trevliga människor med hem efter aerobicpasset för att dricka glögg och här ser fortfarande ut som kriget!!Demon Att inte snuttarna kan göra lite nytta på dagarna, damma och så. Jag måste köra racet innan Bonde söker fru (yes, har följt det denna gång, jättekul!).

Have a nais dej!

• ingenjörsbruden

Lanovia: en STOOOOR KRAM till dig! Hoppas innerligt att du slipper såren du hade med E. *ryser*
    Skönt att det kommit igång.

Blommis: SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK så tradigt med glömd sparning o dator som hänger upp sig. Stor KRAAAAAAAAAAAAAM till dig osså!

Solde: Ja det hade ju varit attans praktiskt med hårbollar som hade kunnat sköta dammningen åtminstone! Mysigt med glöggträff! Jag kommer!

• ingenjörsbruden
    vaknade i ett klarrött blodbad i morse, har inte hänt de senaste 15 åren. Så det blidde BOM ändå.
    Känns surt då jag vet att vi prickade ÄL. Men men indianerna var bara ett antal timmar försenade så det är väl positivt att de lärt sig klockan.
    Ny fokusering på kosten o motionering istället.

på er alla
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård