• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    Fru E skrev 2011-12-08 09:54:15 följande:

Soldemor-vi ska med försöka komma! Ska bara hitta en barnvakt till Buster eftersom jag inte tror era misar uppskattar att han kommer med

Nej, det är nog inte helt populärt. Hoppas ni kan ordna det, jag inboxar portkod! Jättekul om ni kommer!
  • Soldemor

Nu tar jag fram den djupaste sucken jag har  *SUUUUCK*
    För att? Råkade hitta ännu en överlämningstråd...{#emotions_dlg.djavulsk}

• Soldemor

Tips: För alla bak- och godisfantaster finns där en tävlingstråd där man skall lämna recept på julgodis! Den heter "DET stora julracet" och har dagens datum!

• Soldemor
    Soldemor skrev 2011-12-08 10:19:10 följande:
    Nu tar jag fram den djupaste sucken jag har  *SUUUUCK*
    För att? Råkade hitta ännu en överlämningstråd...{#emotions_dlg.djavulsk}
    ...och DÄR kunde jag inte låta bli längre, utan slängde mig dödsföraktande in i debatten!
  • Norrskensflamman
    Soldemor skrev 2011-12-08 11:33:29 följande:
    ...och DÄR kunde jag inte låta bli längre, utan slängde mig dödsföraktande in i debatten!
  • muggles

Solde: att du orkar! Man kan nog inte omvända alla dessa amerikaniserade brudar... (som jag förmodar att det handlar om utan att ha läst tråden el dina åsikter).

• Im yours

Hej alla vänner även de jag inte känner!!!! Long time no see, men jag går in och läser ibland ..........

Jag bor ju i Ö-vik, sedan juni och trivs riktigt bra. Har träffat Stefan, fd hockeykille nu bankman. Jorå det vimmlar av hockeykillar här i landets minsta men ändå största hockeystad. Sprang föresten rakt in i Foppa härom dagen. Valde bor Lasse i Gbg ganska direkt efter flytten, då det kändes så komplicerat att få till ett flyt och jag har uppnått den åldern då lätt och smidigt väger tyngst.

Jag ska etablera en gammal affärsidé ang rådgivning och skrivhjälp till de som hamar mellan stolarna i socialförsäkringen. Man kommer att kunna prenumera på min hemsida men även kunna få personlig byråkratilösar-hjälp Har oxå ett bokmanus som legat och väntat, som ska ges ut ........ kanske t.o.m på egen bekostnad. Det är ju min baby så jag vill ha full kolll. Sedan ska jag ta på mig föreläsningar ang erfarenheter av sjukvård + alla de 260 inlästa högskole-poängen. Räknar med att det börjar rulla på i april- 2012.

Annars är läget lugnt, träffar min dotter nästan varje dag, o minstingen pluggar till dataingengör i Umeå, så det är nära. Mina barnbarn har hunnit bli 3 respektive 2 år , de bor strax utanför Sollefte med äldsta sonen m sambo, och livar upp hos farmor då de kommer. Jag bara älskar att vara med dem, leka, läsa, dansa, sjunga, rita m.m m.m. bara känslan att kunna lägga allt annat åt sidan då de kommer är så lyxigt. Ja, nog är jag förmögen på kärlek, det är då vist och sant.

Ja, det här var väl de man kallar egoboost Till alla önskas en trevlig helg!

Puss, puss och kram, kram. / Liz

• Norrskensflamman

Åh I'm yours HEEEEEJ

Vad jag saknar dig!! Tänkte på dig igår faktiskt och undrade hur du trivs i Östersund.
    Många, spännande planer du har. Och ny kille Kul!!
    Bloggar du nåt? Kan du inte länka till bloggen (har tappat adressen), för du skriver så härliga bloggar

Kommer du inte norrut snart??

Önskar dig en toppenfin jul fylld med värme och kärlek bland nära o kära.

Hjärta{#emotions_dlg.flower} 

• Snartis

Smygisen tittar in igen Lanovia: prova att sätta fingrarna i en ring kring vårtgården och tryck med ett jämt tryck. Håll kvar och medans du sjunger blinka lilla stjärna sen släpper du. Då drar bröstet ihop sig och man kan lägga bebisen vid bröstet och de får tag min svägeska jobbar på neo i skåne lärde mig det tricket. Annars prova amningsnapp så här i början? Lycka till

• Ninnnis

Tack så mycket för idag, Hvidis och Fru Bygg! Så himla trevligt att fika, prata och leka med de små gullungarna. Hvidis, jag fick byta inte mindre än tre blöjor vid samma tillfälle nu i eftermiddag, jag hoppas det smittar av sig på J!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård