• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Ninnis: Tack Vilka gullungar!!!

Klockarbol: jag inboxar länken till dig.

Och fy fan vilket jävla pucko till ex!!!      Ja du...  känns det igen?? Svar ja. Lögner, fixande, trixande. Egoism.
    Blä, det står mig upp i halsen.

Men just idag är jag väldigt glad. Körade till 21:30 igår igen. Hemma väntade en glad musiker som hade varit på julbord med sitt jobb. Att jag blev längre kvar på kören än han på julbordet och inte kunde komma och hämta honom som jag planerat (han hade tagit sig nån julöl), gjorde absolut ingenting. "Sjung på du, jag fixar mig skjuts hem. Ingen fara"  Åh, så skönt det är...

Och idag har vi glögg o pepparkakor o Aladdins röda ask i fikarummet
    Och ikväll blir det After work i bastun och badtunnan på jobbet och SEN, mina damer, blir det julbord för Flamman, på stadens hotell. OCH moget nöje efter det Tjoho!!!

Skål

• Ninnnis

Mugglan, det tycker jag du ska vara väldigt nöjd med! Hur har ni det med magar och sömn?

• BrudSommar2006

Klockis, om man inte var mållös innan blir man det nu.

Snartis, hur långa är dina killar nu?

• Soldemor
    muggles skrev 2011-12-09 10:12:12 följande:
    EA: nu har ännu fler dagar gått säger jag till dig också! 11 dgr kvar... Sparade ner ditt recept utifall att jag skulle få tid att göra några katter i år. Hittills har det blivit egenstekta pepparkakor gjorda på Maxis egna deg (rekommenderas, väldigt goda!) och egen ischoklad. Man får vara nöjd med det lilla...
    Hur steker man pepparkakor? Lägger man deg i en panna? Låter som något som skulle vara helt perfekt för totalt mat- och bakningsokunniga prästen! Eller har jag missförstått?
     *ser mig själv fiffa med en deg i stekpannan medan ljuvliga dofter sprider sig i lägenheten*
  • muggles

Solde: har inte prövat stekpannan Däremot ugnen på 200 gr och så ca 4-5 min beroende på hur tunna man lyckats få dem. Mkt lätt faktiskt.

Ninnnis: Adas mage ordnade sig till slut med risgröten men det tog drygt 2v. Och alla sa ju att det kan ta 2-3v med lös mage med små barn så nu får jag väl tro dem när jag sett det själv De äter på igen; varsin portion banangröt vid 10, purémat (mest Ellas) vid 15-tiden och gröt igen vid 18-tiden. Vi försöker få i Ada en nattslurk också men eftersom de lägger sig redan kl 19 så är det svårt när hon är grötmätt.

*avbruten av kaffepaus med pepparkakor och ischoklad med Moa och mormor*

• Soldemor

Nu skall jag på sorgesamtal inför begravning nästa vecka, sedan tänker jag hålla helg; sista lediga helgen i år!! Det får firas på IKEA och med tvättstuga, jag är verligen en festprisse!

Kramar alla, hårt och länge!

• muggles

Forts sömn: Ada äter vid halvett-tiden men klarar sig sedan till 06 när hon vaknar. Beda äter inte förrän 3-4-5-tiden så de har glidit isär och måste matas olika tider på natten Jag kan inte väcka Beda redan 01 för mat för då äter hon inte och lilla Ada klarar sig inte tills Beda vill äta. Men jaja allt löser sig med tiden. I övrigt sover de jättebra. Somnar utan napp och vaknar i stort sett bara för mat en gång var på natten. Underbart att slippa alla dessa småuppvak och napptapp!

• Snartis

Bs o mugglan; storebror var 114cm i augusti så gissar på lite längre än det nu lillebror är 65cm nu med lång överkropp så börjar så smått använda 74 kläder. Så vi får stora långa grabbar helt klart

Usch vilket väder det är i stockholn just nu, håller på att sortera allt lego enligt färg. Börjar planera att ta upp allt smått till storebrors egna rum, tiden rinner iväg så snart kommer säkert lillebror vara överallt
    mugglan: wow allt lyckas få nattsömnen så bra med 3 st! Eloge till dig
    Klockis, vilken karl!! usch usch för vara så ego....

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård