• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-10-23 20:04:17 följande:
    Ipaden vill inte citera, men det låter som att dopet blev lyckat, Hvidis. Intressant med samlaget runt bordet, är det en tradition från makens sida?

Hahaha! Ja det var en rolig skrivmiss. hihihi!

Hvidis, det låter som om det blev bara finemang med dopet.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Ninnis, "spöade skiten ur" vore väl att överdriva en aning, men de andra fick åtminstone jobba för sina vinster lite mer än de brukat behöva förr. Det tar sig så sakteliga, med mod och bollsäkerhet för grabbarna. Men mest sitter det i skallen. Så jag skriker "Kom igen nu killar, VÅGA lite nu, GE er inte! Visa vilja!" medan de är på plan. När de är bredvid säger jag"käka taggtråd nu i pausen och visa vad ni går för sedan. Ni måste BESTÄMMA er för att MIG FLYTTAR DU INTE PÅ! Det gör ont att spela handboll, och ni i försvaret måste ta er del av smällarna om det inte ska bli så att er målvakt får ta allt stryk" och så vidare. och så rätt som de är-sådär den sista kvarten på sista matchen, så tänder det till, och de plockar fram takter man undrar varför de sparade så länge...

Det roliga är ju att se hur de utvecklas och växer. Det är verkligen överraskande ibland, em det är som plötsligt tar helt oväntade kliv framåt.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

VA!!!??? Damnyouaoutocorrect! Alltså! Ah! Jag dööör! hahaha! Det måste helt klart vara våra traditioner!

• Hvidbrud

Ligger här i halvmörkret. Trode att j ville sova, men han vände sig om och hittade en skallra i mörkret. Fy attans så sur han blir när han tappar den! Fniss fniss.

• Hvidbrud

Ingis: men vad har flugit i karsloken? Det där är ju så pedant att det är helt analt, alltså! Lite parterapi skulle nog sitta bra och lite verktyg för dig att hålla ihop. Du är en underbar fru och fantastisk mamma och vidundelig väninna. Så det så!

• Hvidbrud

Åh, ärtor och bönor! Ja, stackaren! Var håller du hus förresten? Hur är det med foglossningen? Tror att det är dags för de dagliga avrapporteringarn, för inte är du och föder väl!!

• Hvidbrud

Heloise: jasså, du diskar precis som jag... Hoppas humöret har det bättre. 

Flamman: Låter som om ni har det bra du och musikern. Son bommul på såren! 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård