• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Fru E, hej vad kul att se dig! Har tänkt på dig och undrart hur det går med allt.
    Låter dock som en tung period just nu. finns det någon ljusning på fronten? Jobbar maken kväll för att kunna ta Buster på dagarna eller brukar han jobba kväll?
    Så det är dags för nya försök. Är det påbörjat nu eftersom du var vid kliniken i måndag? *håller tummarna*

• lanovia 08

Muggles skickar styrkekramar. Hoppas ni får sova lite mera snart. Skönt att Moa sover bra ialla fall. Men som sagt ni har ju två som spökar på nätterna ändå.

• lanovia 08

Fru Bygg förresten tänkte på era sömnproblem. Har inte ni sväronen nära er? Kan inte de komma o hjälpa er en eller två nätter? Ta barnen åt er (även om de stannar hos er för jag kan tänkta mig att ni inte vill skicka iväg N ännu...?) så ni bara kan få lugn några nätter?

• Fru E

Lanovia-jobbfronten för mig bör lugna ner sig de kommande veckorna så det ska bli skönt.
    Maken har alltid jobbat lite udda tider, han är extremt morgontrött, men när vi skaffade Buster kom vi överens om att han måste försöka komma hem i tid. Problemet är att han nu fått mer ansvar och de jobbar mot Canada vilket innebär möten som ofta läggs kl 17-18 tiden tyvärr, även de har mycket att göra och eftersom maken är projektansvarig måste han vara kvar sist. Så helt normala tider kan han aldrig få men nu är det extremt, ett par kvällar är ok att vara gräsänka men inte mer. Buster måste få träning av oss båda och egentid för att bli den hund vi vill.

• Hvidbrud

Lanovia: det var två trådar som körde paralelt i början. En kom i form tråd (där jag, Ninnis, Ingis och miakella hängde, förlåt om jag missat nån.. Ore från andra tråden tror jag också) och den andra barn före/efter tråden. När vi var många som hängde i båda trådarna och det blev snackat mycket på tvärs och om mycket annat än träning eller barn, så blev det en stor härlig i vått och torrt tråd som fyllts på av en hel radda med härliga tanter från den gamla riviga tanttråden!

• Hvidbrud

Och ja, ni är har blivit en stor del an mitt liv och betyder oändligt mycket! Blommis: jag tror att du har stort inflytande på hur My ket mer jordbunden jag blivit den jag började hänga här. Så, du betyder massor och gör en stor slimmad. Du rubbar mina cirklar och i like it, till slimmad från de där anonyma....

Nä, nu sover barnen och jag får gå ut och vara social. Gammelmormor och gammelmorfar, mostrar och gammelmostrar och kusiner väntar! Och te!

• Fru Bygg

Först och främst stort tack till alla gulliga kommentarer! Ni är ju toppen allihopa!

• Fru Bygg

Muggles, jobbigt att tvillingarna vaknar så mkt! Ja, vi får försöka stötta varandra och visst blir det bättre.....snart hoppas vi!

• Fru Bygg

Lanovia, svärföräldrarna ja. Där är det nu samma problem som det var när E var liten. De vågar/vill inte passa N när hon är så liten. Tror att E var över året innan de passade henne. Mina föräldrar ställer mer än gärna upp, men de bor tre timmar bort. Pratade med mamma imorse och vet att hon hade kommit med en gång om jag bett henne.

• Fru Bygg

Lanovia, tack gumman för att du erbjuder dig att passa barnen om vi bott närmare varandra. Dock så är det jag som skulle ha passat din E istället, så du får vila lite. Du måste ta hand om dig, vännen! Tack för att du gillar namnet som vi valt på lillprinsessan! Har ni några förslag på er lille?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård