• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • dfk

Blomman, så glad för din skull, att det går bra med viktminskningen. Skål för god hälsa!!

Synrix, BabyHjärtaGladNalle Grattis faster Synrix!!

• dfk

Flamman, dansa i köket är det bästa jag vet när man står och lagar mat. Undrar bara vad grannarna tänker när man står och skuttar och shakar loss med köksförklädet och slevarna flyger,hihi

• Fru sy
    Syrinx skrev 2011-10-12 20:11:36 följande:
    Ååååååhhhhhh LYCKA!!! En liten prinsessa har kommit till världen, och jag är världens lyckligaste och stolaste faster med tårar som bara sprutar!!! SoligSoligSoligHjärtaHjärtaHjärtaSoligSoligSolig
    Grattis, grattis!!
  • Fru sy
    Heloise skrev 2011-10-12 19:34:14 följande:
    Fru Sy: härligt med marknad! Tar du emot beställningar? Jag funderar på om jag ska lägga in en till E.
    Ja det var så roligt att stå på marknad, att få vara bara "fru sy" en hel helg. Mina föräldrar var här på lördagen och passade Orvar. De tyckte såklart det var jätteroligt!! Och på söndagen hade mannen Orvar helt själv, oxå bra för annars är det alltid jag som har honom själv heldagar. De kom bara dit med honom 1 gång/dag så jag kunde amma. Helt underbart helt enkelt att få lite egentid, och så träffade jag två jättetrevliga tjejer som var knallgrannar

Misstolka mig inte nu att jag inte gillar att vara hemma med Orvar, för jag älskar att vara hemma med honom. Men det blir roligare när man får lite egentid!!

Ja Heloise, visst tar jag emot beställningar

Sen måste jag bara skryta lite om våran sömn nu den senaste veckan (inte senaste natten dock) Orvar har sovit fram till fem. Från att ha ätit typ varannan timme under ett tag är det väldigt stor skillnad att få sova så många timmar, brukar bara vara något uppvak för att stoppa i nappen.
  • Norrskensflamman

Grattis Synrix

Ja du Heloise... jag fick aldrig ihop det där med jobb, träning, ungar och man. Därför är jag skild, hahaha... Nä men det är fan så svårt det där. Jag tror att tre ggr/v kan vara svårt att få till med gåivägochtränaträning. Jag är glad om jag får till det en gång i veckan. Man får komplettera med hemmaträning, promenader eller sånt.

• Norrskensflamman

Jag var på yoga i tisdags. Skönt mot stressen, verkligen. Nog för att jag i veckan är ovanligt ostressad. Min musiker har den effekten på mig... Ingen stress, inge jäkt, ta det luuuuuungt.

• Soldemor
    Syrinx skrev 2011-10-12 12:55:13 följande:
    Solde Förvånad Vilka idioter till chefer det finns ibland! Som att inte lunginflammation skulle vara något allvarligt! Och obefintliga löneökningar! *morrar* Det är så jäkla taskigt! Man tänker ju att det inom kyrkan ska vara lite högre i tak och lite mänskligare på något sätt, men svärmor (som också jobbar inom kyrkan) har råkat ut för så mycket skit också. Åh, jag håller tummarna för att du hittar en ny och bra tjänst snart! Kommer det något nytt i församligen på andra sidan gatan? 
    Inte vad jag har hört, men jag kollar lediga tjänster så ofta jag har möjlighet!
  • Soldemor
    Syrinx skrev 2011-10-12 12:58:07 följande:
    Det verkar förresten börja bli riktig action hos fästmannens bror och hans tjej! Hon har bf 19 oktober, men har varit fixerad sedan sista veckan i september och har haft förvärkar väldigt länge. Idag hade det blivit markant mer! Så spännande!!! Lilla bebisen, kom ut så vi får titta på dig! Hjärta 
    Kommer säkert 14:e, bra datum att fylla år på...
  • Heloise

Nu kom mensen! Tråkigt men väldigt väldigt väntat eftersom jag gjort sisådär 6 gravtest som alla visat neg.

Så nu är det bara att börja om

Har provat att göra eget vax( vaxa benen vax) ska bli intressant att se om det blir bra. Skulle ju vara underbart om det blev det. Kostar typ 5kr att göra en sats som räcker till 3 hela en istf 75kr för 1 ggr

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård