• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Fru Bygg vad jobbigt att sväronen känner sig så osäkra. Men kanske ni skall låta din mamma komma då? HOn åker säkert gärna 3h om hon kan stanna några dagar. Ta den hjälp ni kan få, det behöver ni.

• passionsblomman

Lanovia, 34!
    Varför känns det som att alla andras graviditeter liksom bara säger svisch, när man tycker det allt annat än svischar när det är man själv? Särskilt på slutet. Då går allt väldigt lååångsamt.

Tänk, snart är det en helt ny liten person till hemma hos er!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

Fru Bygg och Ninnis det är jobbigt med barn mellan varven, man får inte sova eller de tar inte flaskan eller man känner sig ensam då maken "aldrig" är hemma". Och då får man gnälla man måste få tala om att man är trött, allt känns piss etc. Detta innebär dock inte att ni inte är tacksamma för era barn, eller tycker att barn är det jobbigaste som existerar på denna jord. Det är bara det att ni är inte mer än människor och man orkar inte hela tiden. NI är världens bästa för era barn glöm aldrig det!!!!

• lanovia 08
    passionsblomman skrev 2011-10-13 11:26:26 följande:
    Lanovia, 34!
    Varför känns det som att alla andras graviditeter liksom bara säger svisch, när man tycker det allt annat än svischar när det är man själv? Särskilt på slutet. Då går allt väldigt lååångsamt.

Tänk, snart är det en helt ny liten person till hemma hos er!
    Word!!! det går väldigt låååångsamt just nu! Jag fösöker intala mig att det går fort och inte är något kvar just nu. Men det är tungt just nu det måste jag erkänna. Samtidigt kan jag känna att det är skönt att ha den tid vi har kvar. Hinna bli mer klara här, hinna ställa in oss på omställningen ytterligare lite.
  • passionsblomman

Idag är dagen då det inte är någon tvekan om att all huvudvärken, frusenheten och värken i kroppen, tröttheten och allt det andra, verkligen var just den förkylning jag misstänkte. Nu är den här utan tvekan.

Usch vad tråkigt det är, när man är igång med det man vill, när solen skiner och inbjuder till extra långa extra raska promenader.

Nu får jag istället gå ut en stillla runda med hunden och verkligen ta det försiktigt med min sega, trötta och värkande lekamen.
    JÄMT kommer de här avbräcken när jag tar tag i saken och ska röra mig. Det har funnits gånger då jag köpt träningskort som helt snutits bort under en hel säsongs återkommande infektioner.
    Kan man köpa ett nytt immunförsar någonstans på svarta marknaden? Jag behöver ett.

Nåja, jag har ju haft vett att stanna hemma redan när jag kände det första av symptomen den här gången, så kanske blir det inte totalt kört, utan jag kan hålla mig någorlunda på benen. Och att det går över snabbare.

Nu tänker jag i varje fall gå ut, för alltid blåser väl någon bacill iväg.

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2011-10-13 11:34:13 följande:

Idag är dagen då det inte är någon tvekan om att all huvudvärken, frusenheten och värken i kroppen, tröttheten och allt det andra, verkligen var just den förkylning jag misstänkte. Nu är den här utan tvekan.

Usch vad tråkigt det är, när man är igång med det man vill, när solen skiner och inbjuder till extra långa extra raska promenader.

Nu får jag istället gå ut en stillla runda med hunden och verkligen ta det försiktigt med min sega, trötta och värkande lekamen.
    JÄMT kommer de här avbräcken när jag tar tag i saken och ska röra mig. Det har funnits gånger då jag köpt träningskort som helt snutits bort under en hel säsongs återkommande infektioner.
    Kan man köpa ett nytt immunförsar någonstans på svarta marknaden? Jag behöver ett.

Tipsa mig om var, om du hittar det!
  • lanovia 08

Blommis det suger verkligen och är tyvärr alldeles för vanligt att precis när man är igång och känner att nu fasiken nu flyter det, japp då kommer bacillerna som ett brev på posten.

HOppas du får en skön, lugn promenad i skogen.

• Norrskensflamman

Blommis... Visst suger det när man blir sjuk då man precis kommit igång med träning. Händer mig också rätt ofta. Eller JAG blir inte sjuk men barnen oftast.
    Hoppas du får en hyfsat skön stund i friska luften iaf.

Lanovia, tiden springer verkligen iväg! Gud, snart är det ju dags juh!!

Min kör vart inställd ikväll... plötsligt blev det lucka i kalendern!  Funderade ett tag...träna/mysa...träna/mysa?? Men bestämde mig för att först gå på Aerobics, ett lättare pass och sen mysa
    Jag behöver VERKLIGEN ta alla chanser till träning de veckor som jag inte har flickorna. Sen när jag kommer ha dem på heltid, ja då vete gudarna hur jag ska få tid till träning och kör. Verkar hopplöst känns det som.

En till grej; solen skiner!!! Solig

• muggles
    Fru E skrev 2011-10-11 20:57:11 följande:
    Förresten hur blev det med vår Skånedejt
    HEj EA, vilken tur att du vinkade förbi för jag har undrat lite... Kram till dig! JAg undrar också om det blir ngn träff?
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård