• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Daa skrev 2011-10-14 12:47:41 följande:
    *sladdar in för att vinka till Blommis. Passar på att vinka till Egalia också*
    STOPP! Stanna lite! *ställer mig rakt i sladdens riktning och fångar en tvillinmamma på glid*

Huräremere?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

Blommis-jag är här men smiter iväg vid lite över två på akupunktur. Måste säga att jag inte tycker om min vikarierande nålsättare gör fantastiskt ont när hon sätter nålarna, inte som min vanliga som nu är i Kina. Får börja ladda redan nu!

• passionsblomman
    Fru E skrev 2011-10-14 13:00:56 följande:
    Blommis-jag är här men smiter iväg vid lite över två på akupunktur. Måste säga att jag inte tycker om min vikarierande nålsättare gör fantastiskt ont när hon sätter nålarna, inte som min vanliga som nu är i Kina. Får börja ladda redan nu!
    ÅH, EA, jag tänkte messa dig förut idag. Jag är så in i bängen nyfiken på vart ni är just nu på resan. Jag försåt av det du säger om akupunktur, att det borde vara typ uppladdningsfas inför ET? När? Hur måsr du? Hur har ni tänkt göra?
    Jag vill ju veta hur ni har det!
  • Daa

Jotack. Det är bra idag. Inatt har jag sovit väldigt gott och startade dagen med en mysig tvillingupplevelse. Den första Fälga fick syn på när hon vaknade var Axel och leendet hon gav honom och leendet han svarade med gick inte av för hackor. Då smälte jag sådär helt och hållet som jag brukar göra nu för tiden.

Igår var jag på mitt andra kuratorsamtal. Han anser att jag att bagatelliserar mig själv och mina insatser och att det har en stor del, kanske den största, i min sömnstörning.

FK godkände min sjukskrivning och det var skönt. Hade nog inte orkat bråka om det utan snällt tagit föräldrapenning istället.

Hamnade på fika hos en av de duktiga mammorna tillsammans med ännu en duktig mamma. När jag matat parvlarna på mitt vanliga vis (varannan sked) och sedan bytt blöja på dem i tur och ordning som vanligt uttryckte mammorna hur imponerade de var över att jag roddade två.

Jag blev väldigt förvånad och lite ställd när de duktiga mammorna tyckte att jag var duktig och jag insåg än en gång att det finns många spöken att jaga rätt på i mitt eget huvud. Nej, de ser inte ner på mig. Varför har jag varit så säker på att de ska göra det?

Och nog har du rätt i det du skrev: bäst är att jag vilar i att jag just nu sover bra på ganska relativt mediciner. Nedtrappning får jag göra så småningom.

• Daa

*instämmer*

passionsblomman skrev 2011-10-14 13:10:22 följande:
    ÅH, EA, jag tänkte messa dig förut idag. Jag är så in i bängen nyfiken på vart ni är just nu på resan. Jag försåt av det du säger om akupunktur, att det borde vara typ uppladdningsfas inför ET? När? Hur måsr du? Hur har ni tänkt göra?
    Jag vill ju veta hur ni har det!
  • Daa

Men nu måste jag faktiskt glida vidare, för vi ska till bvc för vägning och mätning av parvlar.

Kram och

Hoppas att ni får en fin fredag.

• lanovia 08

Tittar in med en kram till alla. Ska försöka sova en kortis innan E ska hämtas om 40 min. Trots att E, o därmed jag tog sovmorgon imorse så är jag så trött att jag knappt orkar stå på benen.

• passionsblomman

Daa, hörredudud! Det är GANSKA intresant att kika på spöken eller hur? Man går där och tror "vaddå, det är jubara me myself and I här, liksom" Sedan plötsligt ba hallÅ-fullti massor av spöken och monster har man flaxande omkring sig, utan att man visste det.

Det är då man får säga som Alfons :"Stick du stygga spöke-för du finns inte!"

Jag tycker det låter som du är i en väldigt viktig fas i ditt liv just nu, där din identitet och dina värderingar sätts på prov och omformas, där vem du är och vill vara ska bli synligt-så som det är, inte som du inbillar dig, är rädd för eller tror att du måste, borde eller skulle.
    Jag tycker egentligen inte det är så konstigt, när jag tänker efter, att just sömnen störs ut i en sådan process. Det är inte småsaker som pågår på insidan, och sådant brukar märkas på sömnsidan.

Jag tror vidare, att det här kommer att vara en tid du ser tillbaka på som både väldigt avgörande och viktig och dessutom BRA att den kom, hur jobbigt det än är.
    För man har sådana där ställen i livet. Tider då det är som att någon bara tar leran av drejskivan, dunkar ihop den till en klump och börjar om. Och man är som lerklump tämligen mör i och med själva dunkandet, men eftersom man är formbar och full av möjligheter, så får man sedan stå där på skivan och snurra sig yr, medan det blir något av en. Och i ditt fall, är jag säker på att det blir något både vackert, användbart och bestående. Något alldeles extra helt enkelt! Toppdesign. Högkvalité! PlusPlusPlusPlusPlus

• Fru E

Blommis-lovar skriva mer ikväll för nu ska jag iväg men FET på tisdag kl 16!

• Heloise

Vill bara titta in ltie snabbt för att upp+datera er om ställningen i den spännande matchen mellan Elise- Elises nya glasögon, ställningen är just nu 500-0.

Håll även ögonen på  min nya bok  Mamma på gränsen till nervsammanbrott, beräknas finnas i en bokaffär när dig inom en snar framtid( eller när de släppt ut mig ifrån den vadderade cellen). Pengarna går oavkortat till ett rekreationscenter för mammor på gränsen till sammanbrott, där äter alla barn snällt, de sliter inte av sig 2000kr brillor, sover lugnt och gråter inte hysteriskt!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård