• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

Fru E: jag har saknat dig och söta Buster i tråden! Så spännande med försök fast jag förstår att det är med blandade känslor för dig/er.

En dum fråga, får ni betala försöken själva nu?

Buster är så söt, antar att det kanske blir en del skratt mellan neeeejen Så blir det här, ibland får jag vända mig bort och fnissa lite, för hon är så söt, fast så väldigt väldigt väldigt påfrestande ibland Fick henne till slut att ha glasögonen på sig i nästan 1 timme, men då snackar vi en timmes oavbruten lek, sång, ramsor, visor, bus, magpruttar, fotpruttar, lårpruttar och så till sist min favorit nackpruttar. I samma sekund som jag lämnade henne på golvet så slet hon av sig dem, ärligt talat jag fattar inte hur det här ska gå till. Jag får iofs öva nej-tecknet många gånger haha

• Fru E

Heloise- jo vi får betala själva nu, 13 000 fattigare och några till för akupunktur håhåjaja
    Visst blir det många skratt och gos mellan alla nejjen men tex för en stund sedan var han billig. Gick upp på ovanvåningen för att byta om till hemmakläder och Buster följde med, försöker klä av mig och lägga kläderna på sängen men resulterar i att Buster snor alla kläder han kommer åt och bär till sin korg. Säger nej och lägger tillbaka dem på sängen, då hittar han husse strumpor på klädstegen istället . Försöker ta på mig strumpor men får istället känna på lite vassa valpbissingar på tårna, bytet av kläder avslutas med att Buster får ett terrieryck och springer runt som en galning i hela sovrummet

• Fru E

Tidigare har Buster sovit ett par timmar i stöten men det är borta och nu krävs finurlig aktivering, måste komma på fler trix som vi kan lära honom som samtidigt är användbara.
    Han lär sig fort så gäller att passa på när han är intresserad

• Fru E

Hmmm.....nu dör datorn snart så säger till alla!

• lanovia 08

Oj vad ni skriver. Finns så mkt jag vill kommentera men jag orkar inte. Fru E tänker mycket på dig o hoppad denna gång blir en lyckad gång. Håller tummarna men förstår att det är jobbigt känslomässigt för dig.

• lanovia 08

Besöket hos BM igår gick bra. Hon konstatera att bebisen ligger med huvudet nedåt o ovanligt långt ner för att vata omföderska. Det förklara ju att jag springer på toa hela tiden o trycker neråt när jag går. Hjärtljuden är låga vilket indiketar att det är en kille.

• lanovia 08

Nej nu är det natten här. Hoppas hinna in mer imorgon men tveksamt då vi har renoveringshjälp här.

• Daa

Hej, förresten.

Fru E: jag tänkte citera in ditt inlägg om gulle-Buster och lägga in några åt hans tjuv-tendenser och vassa valp-bissingar och några till åt terrierycket. *kan se det framför mig*

Det blir hårt hållna tummar här för ert FET. Jag tänker på er. *kramar om*

• Daa

Nu fungerade det. Undrar vad jag gjorde annorlunda...

Blommis, än en gång tror jag att du har slagit huvudet på spiken. Under anfall av positivitet när det var som värst ställt med sömnen tänkte jag det här är nog nyttigt. Om jag i processen att bli bra lyckas jaga iväg alla gamla tankespöken kommer det att vara värt det. Kanske blir resultatet rent av toppdesign.

passionsblomman skrev 2011-10-14 13:27:44 följande:
    Daa, hörredudud! Det är GANSKA intresant att kika på spöken eller hur? Man går där och tror "vaddå, det är jubara me myself and I här, liksom" Sedan plötsligt ba hallÅ-fullti massor av spöken och monster har man flaxande omkring sig, utan att man visste det.

Det är då man får säga som Alfons :"Stick du stygga spöke-för du finns inte!"

Jag tycker det låter som du är i en väldigt viktig fas i ditt liv just nu, där din identitet och dina värderingar sätts på prov och omformas, där vem du är och vill vara ska bli synligt-så som det är, inte som du inbillar dig, är rädd för eller tror att du måste, borde eller skulle.
    Jag tycker egentligen inte det är så konstigt, när jag tänker efter, att just sömnen störs ut i en sådan process. Det är inte småsaker som pågår på insidan, och sådant brukar märkas på sömnsidan.

Jag tror vidare, att det här kommer att vara en tid du ser tillbaka på som både väldigt avgörande och viktig och dessutom BRA att den kom, hur jobbigt det än är.
    För man har sådana där ställen i livet. Tider då det är som att någon bara tar leran av drejskivan, dunkar ihop den till en klump och börjar om. Och man är som lerklump tämligen mör i och med själva dunkandet, men eftersom man är formbar och full av möjligheter, så får man sedan stå där på skivan och snurra sig yr, medan det blir något av en. Och i ditt fall, är jag säker på att det blir något både vackert, användbart och bestående. Något alldeles extra helt enkelt! Toppdesign. Högkvalité! PlusPlusPlusPlusPlus
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård