• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles
    passionsblomman skrev 2011-10-14 12:19:02 följande:
    Du har mail i din vanliga mail också, men det har du ju inte tid med idag! Vad mysigt med besök!

Värst vad alla har fullt upp! Jag har skittråkigt och ska vara ensam hemma hela dagen och heeeela kvällen. Jag måste nog gå och köpa eget fredagsmys...Drömmer
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Darling, jag har allt kollat min mejl idag men tidigare på dagen (tror jag, eller var det igår? dagarna flyter ihop ). Ska kolla imorgon - nu Idol!

Har ätit en underjordiskt god pizza (bakad med sådan här botten: www.systembolaget.se/MatDryck/Recept/Recept/Pizzadeg-kalljast-/. Notera tipset om att lägga den på varm plåt - MUMMA!) Maken gjorde två olika; en med parmaskinka, chevre, ruccola, honung och en med vedrökt skinka och ananas. Hemmagjord tomatsås såklart. My god, att jag inte dog! Titta in här mer snart....
  • Fru E

Blommis-du får skaffa en laptop så du kan vara här samtidigt som det är Idol maken är på jobböl så jag och Buster är ensamma. Buster sover och matte dricker te och äter lösgodis till Idol.
    Imorgon kommer pappa m särbo för att hjälpa oss att renovera lite, makadam vid huset ska bli klar och kanske kommer vi en bit på att sätta upp innertak i hallen. Ger lite mer ro till att ruva

Denna gång sätts det tillbaka 2 embryon liksom förra gången och jag ska ev testa trombyl om jag vågar. Enligt min vikarieakupunktör behövde min mjälte stärkas så det gör hon, kanske det kan vara nyckeln i det hela. Vågar inte hoppas på att vi får ett plus en tredje gång.......
    Fördelen med vikarierande akun är att hon kan svenska fick lite mattips för att stärka mjälten så det testas men är skeptisk. Skulle även vara bra med bidrottninggele om mjälten var svag.

Vet inte var jag står känslomässigt, försöker att hålla försöket på avstånd så länge jag kan.

Lagom flummigt det här blev

• Fru E

Heloise-föreställer mig att E just nu är lika envis som Buster är gällande att nafsa/bita i allt som rör sig, det blir nej måååååååååånga gånger på en dag. Liksom varje gång han drar i koppel, det blir många stopp och inte så långa avstånd som avverkas.

• Fru E

Men Blommis du skulle ju ringa jägarna INNAN du gick på vägen *bannar*

• Fru E

Daa-vad bra att du får prata av dig känner igen mycket av det du säger med duktighetssyndromet och inte känna att man gör tillräckligt.
    Nu inför FET fick vi frågan om kurator/psykolog hjälp men det enda jag tänkte på var jaha och där försvinner ännu mer pengar. Så fel jag vet men detta försök, akupunktur, kiropraktor och ett nytt tak på det nästa år så behövs inte fler hål

Ninnis-grattis till amöban

• Fru E

Blommis-fynda byxor på tradera kanske?? Eller kanske inte finns snygga där......

Flamman- för exet och för musikern

• Fru E

Angående Skånedejt:

* vilken månad passar alla bäst?
    * ska det vara hemma hos någon eller på annat ställe?
    * vilka vill vara med?

• Fru E

En totalt OT fråga men vilket avtal har ni på ert elpris

• Fru E

Kanske skulle jag göra något vettigare som att dra i lite skruvar i takläkten......men å andra sidan väcker jag ju monstret då och nu är det lugnt och skönt

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård