• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Ninnis jo tack magen har varit helt ok sista dagarna men har en del sammandragningar. Skönt att Mini npr bättre idag.

• lanovia 08

Hvidis hitta nya kläder som man känner sig fin i är verkligen inte lätt efter en graviditet. Hoppad du httar något brs. Har glömt när dopet är.

• lanovia 08

Ninnis förresten, har nog kanske lugnat sig lite här. Imorgon ska jag åka o hämta pappa så ska han hjälpa oss bli klara med hallen i helgen.

• lanovia 08

Just därför måste jag sova nu för tänkte åka tidigt nu så jag hinner genom stan innan värsta risningen.

• Hvidbrud

Lanovis: det är nästa lördag. Vi åker upp redan på tisdag. (1v hos svärmor... Tränar reda mantrat: Jag är stark och har tålamod och är tolerant. Jag säger till när jag får nog och känner glädje över all kärlek och uppmärksamhet mina barn får.)

• Klockarbol
    Hvidbrud skrev 2011-10-06 23:11:44 följande:
    Lanovis: det är nästa lördag. Vi åker upp redan på tisdag. (1v hos svärmor... Tränar reda mantrat: Jag är stark och har tålamod och är tolerant. Jag säger till när jag får nog och känner glädje över all kärlek och uppmärksamhet mina barn får.)
    Å fungerar inte det hela vägen så kan man ta till:

"I dag är jag glad och tacksam att jag får träna mitt tålamod!"

Brukar funka bra även i riktigtigt trängda lägen (å säger man det sedan högt så blir effekten riktigt bra

Här suger livet riktigt rejält enligt principen - han är en j-a idiot och allt som kan gå åt helvete gör det.
    (nivån ligger på - 5 veckor sedan han flyttade, tror ni han har flyttanmält??? Nä, helt rätt. Jag är tydligen hans personliga eftersändningstjänst???  Ringa till barnen? Nämen dom kan väl ringa mig... jag tycker ju det här är så jobbigt...)
    Vill bara vika ihop mig och grina men åker till mamma över helgen istället.
    Ska bli skönt att komma iväg ett tag o få lite annat att tänka på.

Får passa mig för att inte spy galla här för det är inte tänkt att jag ska galla offentligt. Alltså, jag har inte tänkt det. Inbillar mig att jag ska lyckas att inte sänka mig till samma skitnivå som pissoskar...
    Typ, jag är bättre än så. Eller nåt.

Fast mest är jag förbannad.

Å nu ska jag ta en chokladbit å sen passera tandorsten på väg mot kudden.

Pöss på er allemehopa!
  • Hvidbrud

Klockarböl: nä fy farao vilket elende!

Här har febern återkommit... Inga andra symtom och jag tycker att det är lite läskigt. Blir BVC idag.

• Ninnnis

Klockarbol, stoooor varm kram! Jag tycker inte du sänker dig till någon nivå alls genom att kräka av dig här. Så ös på du! *kramar igen*

Hvidis, usch det låter inget vidare. Har ni varit på bvc än?

Lanovia, skönt att det är lite lugnare med både magen och huset.

Blommis, jag blir också vansinnig när datorn krånglar. Eller andra tekniska ting. Eller döda ting i allmänhet. Eller levande, för den delen

Nu ska jag och Mini köra över bron och hälsa på mina kollegor. Våra svenska kollegor är också på besök så det blir trevligt att träffa alla.

Kram på er så länge! 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård