• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles

Hade problem med att skriva i editfältet med datorn, fick bli mobilen istället

• passionsblomman

jagblirgalenjagblirgalenjagblirgaleeeeeeeeeeeen! Skrikandes

Min son fick igår för sina sparpengar, köpa ett spel som såklart genast installerades på speldatorn. Det ska tilläggas att det vad jag förstår ska röra sig om en väldigt srtark speldator, som verkligen ska gå att köra spelen på, med massa minne osv.

Nu häder det sig som så, att efter ett par minuters spel, "slocknar" skärmen, eller, man ser ett par bilder i de två nedre hörnen, men resten är svart och man kan typ inte göra något mer.
    När man startar spelet, kommer ett utropstecken i triangel upp med texten "Unsuported videocard detected..." och en text om att det kkan krascha och vad det nu var, om man krör det ändå. och så fanns där en beteckning på vad jag uppfattade som namnet på den drivrutin som krävs för att det ska funka. I manualen till spelet står också att man ska gå in på de olika sidorna för de drivrutiner man behöver och ladda ner dem. Alltså gick jag till NDIVIA och inbillar mig att jag laddade ner det jag skulle ha därifrån.

Meeeeeeeen......

......tror ni det där utropstecknet försvann efter installation och omstart?
    Nä.
    Fortfarande är det däringa videokortet unsuported eller vad det var det stod. Jag får SPELET på de här spelen, som jag inte begriper och inte kan hjälpa min son med. han blir ju as-ledsen när han inte kan spela och jag själv blir sådär irrationellt förbannad som man nog nästan bara kan bli på en dator.

Skit!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • muggles

Mejla mig om drivrutinen så ska jag försöka hjälpa dig. Hoppas jag hinner imorgon förmiddag. Skriv vad du laddat ner osv, så mkt info du bara kan.

• muggles

Grattis Elise i efterskott! Tänk att det är ett år sedan...

• Heloise

Mugglan: inget + men heller ingen mens, kan ha räknat fel och det kommer ett + ellwr så är mensen bara sen. Vi får vänta och se. :(

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård