• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Det var mer jag skulle kommentera men det är som bortblåst. Nåja...ger alla i tråden en stor kram! 

• Villemoa
    Hvidbrud skrev 2011-10-04 23:10:31 följande:
    Jag har inte hunnit följa granntråden på ett tag, har det hänt något med den eller? Står undrande.
    Vad jag förstått så har de flesta gått vidare till ett stängt forum, trist tycker jag som smygläst under lång tid.
  • Villemoa

Just det Heloise, skrev ju på fejjan igår men jag vill även här önska Elise ett stort grattis på 1-årsdagen!! {#emotions_dlg.flower} Skål

• lanovia 08

Hvidis vad skönt att febern försvunnit. Usch inget kul när de blir så dåliga.

Ingis jag förespråkar på absolut inga vis att inte ge Alvedon eller annan febernedsättande. Som jag skrev så tar jag det själv och ger Ellen så fort hon kommer över 38-ish och verkar fortsätta uppåt. Barn med höger feber vill man inte ha. Men rent biologiskt OCH så länge febern inte blir så hög att det blir risk för anfall eller uttorkning så borde man låta kroppen sköta det själv. Ialla fall som vuxen. Men som sagt inget jag lever efter själv. Jag försökte bara förstå varför 1177 sa till Hvidis varför hon inte skulle ge Alvedon för det brukar ju annars vara rådet man får därifrån.

• lanovia 08
    Villemoa skrev 2011-10-05 10:33:56 följande:
    Vad jag förstått så har de flesta gått vidare till ett stängt forum, trist tycker jag som smygläst under lång tid.
    Kan man göra det??? Kanske vore något för oss också??
  • lanovia 08

Heloise trist med -.
    Men det är la bara på´t igen. Men det är bäst att ni skyndar er lite. Annars har vi snart ingen som är gravid i tråden och det vore konstigt... det har väl inte hänt sedan Hvidis och Ingis plussade (för ni var väl först ut)...

• lanovia 08

Ninnis vad jobbigt med knäna. Tror du att operation är enda som kan få dem bra? Fast det hade du redan gjort va?

• lanovia 08

Va f-n kan BT sluta ha ett eget liv. Är BT knasigt för er också. Undrar just om det är datorn eller BT som är helt fucked up.

Ingis verkar som du snarkat på rätt bra inatt. Hoppas bihållorna blir bra snart.

Nej nu måste jag sätta fart här skall få i mig lunch och förbereda middagen sedan tänkte jag hämta Ellen lite tidigare och komma iväg till Öppna Förskolan. Hon tycker ju så mycket om sångstunden.

• ingenjörsbruden
    lanovia 08 skrev 2011-10-05 11:39:41 följande:
    Heloise trist med -.
    Men det är la bara på´t igen. Men det är bäst att ni skyndar er lite. Annars har vi snart ingen som är gravid i tråden och det vore konstigt... det har väl inte hänt sedan Hvidis och Ingis plussade (för ni var väl först ut)...
    Hmmm...ja det har du nog rätt i.....perfekt tillfälle att då berätta att vi också kommer att försöka få ett pluss!
  • ingenjörsbruden
    lanovia 08 skrev 2011-10-05 11:30:53 följande:
    Hvidis vad skönt att febern försvunnit. Usch inget kul när de blir så dåliga.

Ingis jag förespråkar på absolut inga vis att inte ge Alvedon eller annan febernedsättande. Som jag skrev så tar jag det själv och ger Ellen så fort hon kommer över 38-ish och verkar fortsätta uppåt. Barn med höger feber vill man inte ha. Men rent biologiskt OCH så länge febern inte blir så hög att det blir risk för anfall eller uttorkning så borde man låta kroppen sköta det själv. Ialla fall som vuxen. Men som sagt inget jag lever efter själv. Jag försökte bara förstå varför 1177 sa till Hvidis varför hon inte skulle ge Alvedon för det brukar ju annars vara rådet man får därifrån.
    Jag är skeptisk till 1177, svågern o svägerskan fick olika svar på samma problem när deras dotter fick hög feber o inte ville äta. De var inne ett par gånger på akuten med henne o läkarna där blev väldigt irriterade på de råd som de fått från 1177. Men absolult är kroppens eget försvar det bästa! Ursäkta om jag lät lite brysk i mitt inlägg. Di vaur inte meiningen!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård