• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Tack själv Fru sy. Fikar gärna nästa gång också. Orvar var förresten lika söt i verkligheten som på bilderna.
    Grattis på namnsdagen!

• Norrskensflamman

Halli-hallå!

Vill bara kika in o gratta alla namnsdagsbarn

Och så vill jag svära lite åt Blommans dator- och spelproblem. Sånt där suger verkligen!!!   Men du, jag är imponerad ang bilen... Sånt där kan inte jag. Men skulle säkert kunna lära mig iofs.

Ikväll är det körrep, och jag har ordnat barnvakt. Jippi!! Ska bli så kul å få lufta lungorna

Kram allihop!

• lanovia 08

Tack.

Underbart Flamman att du fått barnvakt så du kan få sjunga av dig lite!

Blommis så störigt att ni inte får igång sonens spel. Kan ana mig till hans besvikelse. Hoppas Muggles kan hjälpa er. Datorer är verkligen ett elände så fort de inte funkar, tycker det är så himlans svårt att hitta felet.

Vi håller just nu på och kämpar med våran mus som vi köpte för 2v sedan. Det går inte att bläddra neråt när man öppnar en mapp. Om man t.ex öppnar en fotomapp så kan man bara se precis de bilder som får plats på skärmen scrolla neråt går inte. Så störigt. Men har precis pratat med en supportkille och fått lite tips.

• lanovia 08
    Hvidbrud skrev 2011-10-06 08:23:57 följande:
    God morgon! Kvidde-vitt! Allt bra med alla?
    Ja helt ok, själv då?
  • Hvidbrud

Jo tack! Börjar bli lite nojig om vad jag ska ha på mig på dopet bara... Kroppen är ju inte vad det varit, så det att hota kläder som ser bra ut, bekväma att bära barn i och kan ammas med lätt är ganska svåra att hitta. Att man har barn på släptåg i affären gör det inte lättare... Tar en runda på Åhléns när j blir trött tror jag.

• Ninnnis

Härligt med körrep, Flamman!

Lanovia, hur mår magen? Har det lugnat ner sig hemma nu?

Oj, spillde just lite ketchup och stekt ägg-spill på bärselen och missade Minis huvud med ett par centimeter. Inte lätt att äta med sovande bebis på magen...  

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-10-06 11:34:28 följande:
    Ninnis hur mår Mini idag?
    Bra, tack! Han är pigg och har ingen feber längre och nu trixar jag mest med att inte salvan på huvudet ska kladda. Det blir mycket sele eftersom huvudet är fritt, tur att han gillar den
  • Villemoa

Ninnis: vad bra att Mini mår bättre! Vaccinationssprutorna är aldrig roliga...

Flamman: härligt att du kan gå på körrepet!

Grattis till namnsdagsbarnen!  

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård