• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa
    lanovia 08 skrev 2011-10-07 19:56:09 följande:

*torkar tårarna* Helosie jag blir så lycklig o glad, ok du skriver itne att allt är kanon för all framtid men du har fått de bästa nyheterna som går att få för stunden. Hurra vad ajg blir glad!!! Duktiga underbara Elise. Och duktiga underbara föräldrar, som har varit perfekta för henne, det har du ju fått bevis på idag.

Du skriver det så bra lanovia, skriver under på vartenda ord!
  • Leksi

Ja vilka UNDERBARA nyheter Heloise!! Så härligt! Hjärta
    Grattis i efterskott på 1-årsdagen lilla Elise! Jag fortsätter hålla tummarna för ett lillasyskon!

• muggles

Vilka härliga nyheter Heloise!

Här kollas det också på Idol, tycker det är klar nivåhöjning i år.

• Leksi

Vi har haft ännu en omgång med förkylning och krupp-hosta för A med allt vad det innebär av dålig sömn, klängig son, vab-dagar, stress på jobbet och itvingande av medicin. Jag är så jä**a trött! Skrikandes Dessutom passade en ny tand på att komma mitt i alltihopa. Han har bara två tänder nere ännu och nu kom en gigantisk hörntand! Förstår att det måste göra jätteont... Men nu är han i alla fall frisk och glad igen, så skönt. Hoppas han får var frisk ett tag nu.

Hoppas E slipper febern imorgon Hvidis.

Stor kram till er alla och trevlig helg! Skål

• Hvidbrud

Bä för krupp Leksi. Det är så hjärtskärande tycker jag. Första året på dagis var det sjukdom typ varannan vecka. Inte kul, men det blir mindre sen, hoppas vi! Den flytande panodilen tog slut igår, sÅ jag fick köpa fl. Alvedon på Ica. Det var inte populärt... Första skeden gick ner (hon sov väl typ fortfarande...) men andra halvan sprutmålade hela sängen... Så det blev inhndlat den goda medecinen som gör att hon kommer med flaskan i ena handen och örontermometern i andra...

Lillkillen vaknar hela tiden i kväll. Kan det vara en uv fas på gång? Eller så vill han bara helt naturligt passa på att få lite uppmärksamhet medan klätterapan feberskutt sover och är utom räckvidd...

• Hvidbrud

Lanovis: sjukt vad läskigt med svärfars finger! Gick det bra? Kommer han kunna hjälpa er lite även om hans finger sitter lite löst, så att säga?

• Ninnnis

Heloise, det är ju alldeles jäkla underbart! Åh, jag ryser över hela kroppen. Tack vare din och Panzers viljestyrka och tålamod samt Elises fighterspirit har ni kommit så här långt. Det är så häftigt och roligt och jag blir alldedes lycklig Hjärta

• Ninnnis

Hvidis, hoppas E mår bättre nu, och vad skönt med Batmans semester!

Lanovia, fy vad läskigt med svärfars finger! Hur illa gick det?

Leksi, vad jobbigt med krupp. Stackars A och stackars er! Hoppas ni får vila lite i helgen allihop. 

• Ninnnis

Det var jättetrevligt på jobbet igår. Vi både lunchade och fikade och mina kanelbullar var väldigt uppskattade. Mini charmade alla (precis som du trodde, Syrinx ) och hade många frivilliga famnar att vara i. Det är tur att jag trivs med att vara mammaledig, annars hade jag nog längtat tillbaks till jobbet

På kvällen tittade vi på fotboll och åt skaldjur (färska räkor och havskräftor - mums!) följt av Ben & Jerrys  

Idag hade vi planer på att åka till skogen, men vädret lockar inte direkt till utevistelse. Vi får se om det klarnar upp, annars satsar bvi nog på bättre väder imorgon. 

• MSW

Smyger in* åh Heloise! Även jag får tårar i ögonen! Kram på er!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård