• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Heloise

Sticker in huvudet för ett glatt egoilä'gg medan barnet som gått ifrån att alltid sova till att aldrig sova, temporärt har slutit sina ögon för första gången sen kl 6!!

Ingen mens, inget +, men men det hamnar i skymdundan!

Idag var vi till en neurolog på barnhab, hon är inhyrd ifrån som konsult medan de hittar en "permanent" neurolog.
    I alla fall, det ser jättebra ut, Elise är nästan helt i fas med sin korrigerad ålder, det enda som felas r att hon inte sitter helt själv, eller kryper, men annars helt i fas! Det betyder ju att hon just nu inte har någon utvecklingsstörning. Det var inte troligt att hon skulle vara gravt-måttligt utvecklingsstörd heller sa hon. Utan hon trodde att det fanns en stor chans att hon är normalbegåvad. Jag började storgråta, hon kallade henne för ett +-barn. Ett barn som det bara är positivt med, som utvecklas över förväntan. När jag( som är lite tjatig och needy så där) frågade igen om allt verkade bra, så kramade hon min hand och sa
    : Heloise, hon är jättefin, verkligen, jag tror faktiskt att det här kommer att gå väldigt bra. Ni har gjort ett jättebra jobb med henne och det märks, ni har ett tryggt, framåt barn som kommunicerar bra och som har ett driv, att ta sig framåt, uppåt, iväg, det får vi inte se så ofta. (Det var då jag började gråta).

Naturligtvis betyder inte det här att hon inte kanha en lindrig utv-störning eller att det kommer att komma andra problem neurologiskt, men just i dag, just i dag är hon faktiskt som vilken annan 9 månaders unge, och det är fanimig det vackraste ord jag hört på länge!

jag kikar in senare och ser hur det går med E hvidis och för att läsa ikapp!

puss

• passionsblomman

ÅH HELOISE!!!

Nackhåren står rakt ut och jag ryser om och om igen! Undra på att du började gråta! UNDERBARA nyheter så här en blåsig fredagseftermiddag!!!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • dfk

Oj oj, jag har inte en chans just nu att läsa ikapp då jag var här senast. Men tänk att det ska jag när tiden räcker till,så det så! Vill önska er en härlig fredagskvällHjärta
    Det ska jag ha med vin, räkor och annat mumsigt. Sen ska jag o tjejerna titta på Idol.
    Kram

• passionsblomman

*vinkar till dfk*

NU börjar PB&son´sTv-kväll och fredagsmyys.

Spagetti och köttfärssås tar vi nu till fotbollen. sedan de 18 kräftor som blev över förra helgen. Det blir nio var. De räcker nog under Idol
    Sonen är nere på ICA och köper chips, för det tyckte han vi "behövde" också. Nåväl, låt gå. De får bli till Camelot de då.

Fotboll, Idol och så Camelot (på 6:an) är på tablån här. Sport och spänning, musik och så sagans värld. Lite lagom. Hunden är tröttpromenerad , så vi slipper några längre kvällsprommisar, utan bara pauskissningar.

Ha en BRA kväll alla!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • lanovia 08

*torkar tårarna* Helosie jag blir så lycklig o glad, ok du skriver itne att allt är kanon för all framtid men du har fått de bästa nyheterna som går att få för stunden. Hurra vad ajg blir glad!!! Duktiga underbara Elise. Och duktiga underbara föräldrar, som har varit perfekta för henne, det har du ju fått bevis på idag.

• lanovia 08

Muggles det tycker jag absolut vi skall göra!

Härligt med mysigt besök hos svärisarna. Och att få med sig lite att fylla frysen och magen med.
    Det är nog lite just det jag kan sakna hos mina svärisar som i mångt o mycket är kanon. Men de ser aldrig att man kan behöva hjälp med annat än barn.

• Hvidbrud

Hej alla!
    Ringde BVC och de bad oss avvakta, men ändå ringa familjeläkaren. Där bad en sköterska oss avvakta också. E har varit hur pigg som helst hela dagen, inga symtom och ätit och sovit- men glödande het. Toppar över 39 idag också. Gick upp till vc iallafall och en sköterska tittade på henne och sa att om det fortfarande var dåligt i morgon så skulle vi till deras privatjour. Där fans läkare på plats. Så det blir det i morgon om det nu är så, då. Nu nattar vi varsitt barn och nu har maken semester i två veckor! Jippi!

Hämtade up p-pillerna idag. Mini-pe Någon som har provat dem? Ska vänta med att ta dem till j börjar äta riktig mat, även om det står att det är ok att ta dem när man ammar.

• lanovia 08

Ja ni den där hallrenoveringen den kom inte långt idag. Lagom till att jag skulle gå o hämta E på dagis kom pappa o frågade lite lugnt om vi inte hade en vårdcentral här i närheten för han behövde nog åka och sys eftersom han sågat sig i tummen. Hur fasiken han klarade vara så lugn vette tusan men skönt var det för det gjorde att jag också höll mig coollugn, vi tog en tur till akuten, jag väntade tills han fått hjälp och fått fingrarna undersökta sedan åkte jag o hämta hem E. Själv fick han stanna några timmar innan var klar. Vi får ta nya tag imorgon o hoppas det går bättre då.

Nu

• lanovia 08

Hvidis, skönt med makens semester. Jobbigt med E, hoppas febern ger med sig nu så ni slipper gå dit imorgon.

Nu ropar maken från Tv soffan.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård