• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

TACK Blommis och Ingis för en jättetrevlig helg! Så himla kul att träffa härliga Blommis, trevliga Blomsambon och goa Blompojken Och Ingis & Busan förstås

Jag hinner inte skriva så mycket mer för Mini håller på att vakna, men jag skickar kraaaamar till alla och en stor tumme för att Heloise plussar imorgon!  

• Fru Bygg

Smint; tack för ditt inlägg! Jag känner mig ok med mitt beslut och nu när det är taget, så är det bara att köra på. Det är så underbart att få ett så stort stöd från alla härinne! Ni är toppen!

• Heloise

Väntar med att testa tills bim. Testade neg m E ända fram till bim. Bara slänga ut pengar i onödan.

• Ninnnis
    Heloise skrev 2011-10-03 21:10:46 följande:
    Väntar med att testa tills bim. Testade neg m E ända fram till bim. Bara slänga ut pengar i onödan.
    Är det på onsdag?
  • passionsblomman

Kikar in innan jag svimmar ner i sängen. jag är så trött att jag undrar om jag håller på att bli sjuk, men det är väl antagligen bara helgens nattsudd som betalar sig.
    Idag har jag försökt meka lite med min bil-det är inte mitt starkaste kompetensområde, om vi ska uttrycka oss milt om saken.Tomte Men jag försökte iallafall.Äpple Äpple till mig själv.

Imorgon ska jag till Kalmar på mammografi. Vilken otroligt trist anlednig att åka dit!
    Det råkar märkligt nog sammanfalla med att sambon ska på rättegång som vittne, så vi åker dit bägge två. Det får ju bli en sushilunch då, så man sätter lite piff på dagen åtminstone.
    Nu ska jag krama min son godnatt och tvinga min sambo att massera min nacke en liten minut. Det borde gå att förhandla fram, eftersom jag ensam plockat av all frukt från det dignande vinteräppelträdet.
    Kram på er , jag återkommer när de klämt färdigt mina stackars tuttar....

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

Fru Bygg, vad skönt att du har tagit beslutet och känner dig trygg i det. Du är världens bästa mamma till N & E, så det så!

• Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-10-03 21:14:13 följande:
    Kikar in innan jag svimmar ner i sängen. jag är så trött att jag undrar om jag håller på att bli sjuk, men det är väl antagligen bara helgens nattsudd som betalar sig.
    Jag har också varit sjukt trött idag, så det är nog nattsuddandet som spökar. Men det var det värt!

Lycka till på mammografin imorgon. Klart ni ska äta sushi! 
  • Ninnnis

Jag är glad eftersom rallylydnaden ikväll gick jättebra och maken fick samtidigt Mini att ta flaskan efter lite trixande. Tack för tips om temperatur och annat! Maken värmde mjölken till 39 grader samt testade en ny matningsposition, det verkade göra susen

Nu ska jag ta en dusch och sedan stupa i säng.

Kram på er! 

• lanovia 08

Ninnis vad skönt att det gått bra med rallylydnad och med Mini. Sånt är ljuvligt för själen.
    Hur mår knät och handleden nu?

• lanovia 08

Jag har varit på rep ikväll (ett halvt sådant) det första på över en månad. Det gick inget vidare, gjorde ont i magen och jag blev yr. Hade lite ont redan innan jag åkte men ville ändå försöka. nu är frågan om det blir något mera rep innan bebisen är ute...???
    Men jagär rätt nöjd ändå för det var så skönt att bara komma iväg o att träffa kompisar.

Ett riktigt plus i kanten på denna dag är att jag fått träffa Fru Sy och Orvar. Var helt ovetande om att denna möjlighet ens fanns idag tills jag slog i gång datorn efter lunch och hade ett meddelande på fejjan. Blev snabbt och spontan och var nog något jag verkligen behövde. Tack för trevlig fikastund Fru Sy.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård