• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • start september

Hoppas så att Nenne och P är uppfyllda av Pricken och att det inte fortfarande pågår.

PB, sicken soppa. Det är väl bara att spela med så lägger polisen ner det sen. Men trist i en by när det blir så.

Grattis till Moa!

Här är det lite dämpat och ganska segt. Förkylning på ingång.  Hoppas att det kommer igång av sig självt om det är det som ska hända snart.

• Telis

Oupsie, nu när september nämnde migrän så kom jag ihåg din fråga om det kunde vara migrän jag har. Jag tror inte det, jag får migrän också en eller ett par gånger om året och det är gör ondare men inte lika länge. Det här känns mer som spänningshuvudvärk, fast den sitter på en sida, och sitter i flera dagar i rad. Men å det tredje så har jag haft ögonmigrän också och då får jag ingen huvudvärk alls så vad vet man egentligen?

• kängu

Jag trodde nästan att ni glömt smsa mig, men hon har alltså fortfarande inte hört av sig...

• lunagarden

Det är ju inte säkert att de första timmarnas värkarbete har gjort någon nytta (hoppas jag har fel), och som du skriver AM - det kan ju stanna upp ibland.

• Telis

AM, jo men det är väl rätt vanligt att det stannar upp och att man får värkstimulerande dropp efter ett tag?

• Klockarbol

passionsblomman skrev 2010-08-26 20:13:46 följande:
    Nästa klargörande i sambons polisdrama, lyssna nu;Det där felaktiga numret de knapade in...det visar sig nu att det personnumret tillhör butikschefens bästa väninna. Observera genuset där.Det är HON som polisanmält min sambo. Och hur kan hon ha gjort det då?Jo, för butikschefen har berättat för henne att "jo du, det är en som har hyrt filmer hos oss på ditt personnummer"....Sambon pratade med dem idag.Men alltså, det är ju NI som har gjort fel här, inser ni inte det!Nej. Vi gör aldrig fel. Vilken fars!Det jag är väldigt sugen på att få veta nu, är vad egentligen polisen har att säga om hur de missköter sitt videofilmsuthyrartillstånd......eftersom du i en kassa ALLTID är tvungen att verifiera medelst ID när du använder en kunds personnummer för köp. Alla de som låter en själv skriva i sitt perssonnummer på en slip och inte tar leg, begår alltså ett rätt grovt fel. Eftersom det då GÅR att bara rabbla vad nummer som helst.Jag blir helt matt.

GAH!

Å där gick sambon igång igen  Hälsa maken att han har många supportrar!

Haha, nu lämnade sambon rummet med orden "Man kan ju inte vara hur korkad som helst när man jobbar i butik! Man måste ju kunna se skillnad på en karl och en Gudrun liksom!"

Har en känsla av att detta kommer att avhandlas i lilla stugan mer än en kväll  
    Jag har minsjäl inte sett honom så upprörd över nåt sen i våras när tonåring skickade sms o berättade att hon flyttat hem till en kompis (men inte vilken kompis)!

• fru AM
    Telis skrev 2010-08-26 20:30:45 följande:
    AM, jo men det är väl rätt vanligt att det stannar upp och att man får värkstimulerande dropp efter ett tag?
    MAn vet ju inte vad de har för metoder på det där sjukhuset! Vissa kanske är helt anti värkstimulerande.

Så det är ingen som tror att sms:et bara försvunnit? Som det gjorde till Thailand?

• lunagarden

Om blivande mor och bebis mår bra har man oftast inte så bråttom med värkstimulerande, utan tycker oftast att det är bra att båda får återhämta sig en stund.

• start september

Jo, det kan stanna upp. Jag fick värkar sådana som Nenne beskrev igår en kväll hade hela natten var 10 minut och sov lagom mycket såklart. Lite vatten sipprade också. Vid 8 när vi gör oss beredda att åka in lägger de av! Vi åkte in på vattenkontroll ändå mitt på dan, fick rådet att äta, sova och så till nästa morgon, åker hem, äter hamburgre och när jag lägger mig vid 14 börjar de om! Inte mycket sova den kväll natten heller, så där på småtimmarna gjorde det grymt ont. Vi åker in till den tid vi fått, det gör rätt ont och det visar sig att jag var ganska öppen. Värkstimulerande dropp vid 9, sedan jobb fram till 16 då hpon föddes. Så i princip 48 h utan sömn och med värkar 42 av dem.

Fast hon var värd det och jag gör alla gånger om det om jag får chansen

Svar på tråden Livets toppar och dalar