• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • sweetstreet

Heeej Piggelin!!!

Hur mår du? Hur många veckor är du gången nu?

På tal om förlossningar börjar du känna att du har bearbetat din? Och kan se fram mot den kommande med mer tillförsikt?

• sweetstreet

Mörks det förövrigt hur otroligt omotiverad jag är på jobbet...

Usch, det är så jag skäms.... Jag brukar alltid ha varit så himla ambitiös och tagit jobbet på fullt allvar. Jobbar mycket och ofta helger o sena kvällar. Men nu har luften på ngt vis gått ur mig...

Visst jag kom tillbaks från Sverige i söndags och har brottats lite med jetlag de här dagarna, men det är ändå inte det som är det grundläggande problemet. utan att jag ite trivs helt enkelt....

• sweetstreet

Cicci,

hallåååå!!!

Haha man blir jädrigt nostalgisk när man läser gamla trådar. Och förundrad över hur otroligt fantastiskt det är att FruLLan startade den där första tråden!!!

• Piggelin1

Oj, Sweet - jag tror att jag måste kolla upp det i en sån där uträknare, men jag borde vara i vecka 31 (30+ngnting) - usch, jag har verkligen skitdålig koll jämfört med senast, då visst jag i princip på dagen!

Ang att bearbeta förlossningen, så trodde jag i min snurriga skalle att det var idag som jag skulle ha mitt första samtal med KBT-BM, men insåg i morse att det först är om två veckor Så än är jag väl inte där att jag bearbetat det/ladddat inför förlossningen, men hoppas att jag ska vara mer laddad om ngn nånad eller så.

• snaily

TVÅ kvällspatienter avklarade, och ingen rapport än... Hoppas hoppas de inte har det alltför överjävligt och kämpar än!

Känner inte att en mastodontförlossning vore något för mig... (nej, vem önskar sig det egentligen ) Börjar lite undra vad man gett sig in på!
    Hoppas hoppas jag brås på min mor som fått sina barn i en väldig fart några veckor för tidigt, lite Ciccistyle om jag fattat det rätt. Syrran var tydligen inte fixerad (?) innan förlossningen och hade navelsträngen runt halsen vilket gjorde att det var lite bråttom ut, men det var inga problem för hon kom ut på två krystvärkar. Så låter i alla fall berättelsen såhär 40 år i efterhand, vet inte hur väl den stämmer med verkligheten dock...

Nu ska jag FÖRSÖKA åka hem för tredje gången gillt, och får jag inte det den här gången heller tror jag jag ringer chefen och säger upp mig omgående!

• viktualia

Sweetan - jobbigt att inte trivas på jobbet!!! *kramar om*

Maratonförlossningar - maaj gaad vilka historier!! Läbbans!!

Ego - hoppas just nu på att maken ska lyckas söva om Trollet... suck... men den förhoppningen kommer nog på skam och jag får ta över...

• sweetstreet

piggan,

hahaha! Så säger alla när de är gravida med andra, tredje, fjäred... etc barnet. Att de har noll koll jmfrt med första. Tror det är naturligt. Det är inte lika nytt. Man läser av sin kropp bättre när man varit med om det en gång tidigare. Livet runtomkring en snurrar på i ny takt också med barn än när man var utan. Så det finns liksom mindre tid att känna, tänka och fundera över själva graviditeten jmfrt med när man var gravid och barnlös. Gissar jag?

Hoppas att dina kommande samtal kommer att hjälpa. tror det kan hjälpa mycket att prata och bearbeta det förra. Sätta ord på känslorna och den rädsla/oro du känner.

• BrudSommar2006

Men alltså, nu har flera inlägg jag skrivit försvunnit, vad är det som händer, grr.

Jag vet inte hur jag ska kunna sova en natt till i denna ovisshet...

• lunagarden

Snaily - ibland har de som fött fort upplevt sina förlossningar som jobbigare än dem som de tagit lång tid för, eftersom om det går fort hinner kroppen inte gradvis vänja sig vid smärtorna, och man hinner kanske inte få smärtlindring.

Men det blir som det blir, det får vi acceptera, med målet att alla ska må bra före, under tiden, och efter!

Svar på tråden Livets toppar och dalar