• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Problemet med hormonspiralen är väl att man kan få mellanblödningar och sånt skräp. Efter storsonen fick jag testa ett minipiller med samma hormon som hormonspiralen för att se hur jag svarade på det. Pillret (mini-Pe) funkade jättebra så jag brydde mig aldrig om att stoppa in ngn spiral.

• fru AM

Parnassia: är du tveksam inför hormoner så varför inte testa kopparspiral? Muggles hade väl det och var nöjd? *någon som minns exakt?*

• fru AM

LAppis: då ska jag spana på FB lite senare! En Kanin och en Grek på semester är aldrig fel!

• kikki kikki

Parnassia skrev 2010-08-26 19:56:24 följande:
    Kikki - har du några erfarneheter av piller som du kan jämföra med? När det gäller hormonpåverkan menar jag?  

Jag har nog provat alla p-pillen men jag blir emun (stavas det så?) så jag kan inte ha piller och provade då spiral.

Minns att jag fick en jäkla massa finnar och hade mycket mens och ont av piller....det slipper jag när jag har spiral

• Lapinette

Om jag ändå ska hålla mig till ämnet ... spiral verkar så läskigt! Sen har jag min väninna som blev gravid trots spiral (inte för att det skulle hända mig!).

• Lapinette

AM -

Usch, fick precis veta att en väninna har brytit upp med sin pojkvän. Även om det verkar vara hon som tagit initiativet så är det ju alltid tungt. De skulle ha kommit till Stockholm i helgen men nu blir det inte så. Lider med henne! Vet att hon vill stadga sig och få barn (hon är nästan 10 år yngre med mig).

• lunagarden

Parnassia - jag har haft kopparspiral i sammanlagt tio år, har varit utan i perioder för barnafödande, och den fungerar perfekt.

Jag valde bort p-pillrena och hormonerna då min homeopat förklarade att det hade negativ inverkan på min kropp och försämrade mina leder. Det har fungerat perfekt för mig.

Varför inte prova, funkar det inte så kan du ju byta till hormonspiral!

• kikki kikki

fru AM skrev 2010-08-26 19:57:19 följande:
    Problemet med hormonspiralen är väl att man kan få mellanblödningar och sånt skräp. Efter storsonen fick jag testa ett minipiller med samma hormon som hormonspiralen för att se hur jag svarade på det. Pillret (mini-Pe) funkade jättebra så jag brydde mig aldrig om att stoppa in ngn spiral.

Jag har aldrig haft mellanblödningar och ingen av dom jag känner har haft problem av det heller vad jag vet.

jag har haft kanske 2-3 mens per år sen jag börjat med hormonspiral och då har det vart en klick eller så någon dag bara.....och det passar mig utmärkt

• Mrs  B

Ingen Prick än?????

Själv började mina värkar här exakt 24h innan pojkarna kom ut......

Grattis Moa på din tre års dag!!!!!!!!!!!!!!!

September = Stor kram till dig!!!!!!

Parnassia = Vi har ett sådant överdrag till Max säng men kommer inte ihåg vad det heter.....

Lappis = GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En till som hade huvudvärk i morse och det är ju lite lagom roligt när man ska till jobbet...

Tabletter, kaffe och ett äppel fick det bli i morse vid 06.

• Lapinette

Själv mådde jag prima med p-piller och när jag slutade fick jag tonårshy . Förresten på tal om the lady in red ... det verkar ju som hon ska tajma alla fester i helgen för hittills har hon inte dykt upp. Och nästa skitproblem (i-landsproblem till max). Varför ska det vara så jäkla kallt???!! Hade tänkt ha en ny rosa A-linjeformad klänning på 50-års festen imorgon med mina Jimmy Choo men jag kommer frysa häcken och fötterna av mig .. har ingen aning om vad jag ska istället (måste nog gå ut och rota i garderoben).

Svar på tråden Livets toppar och dalar