• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • viktualia

Ore - jag googlade just.. på nennes bb står det " Samråd med personal innan du använder mobiltelefon. "

• fru AM
    viktualia skrev 2010-08-26 17:10:36 följande:
    Ore - jag googlade just.. på nennes bb står det " Samråd med personal innan du använder mobiltelefon. "
    Men det får hon ju bara strunta i!!!

P fattar nog att han måste springa ut på parkeringen och sms:a telis i alla fall

• Ore

Kanske är något med det alltså... Vi borde kanske instruerat P att han skulle slita sig från Nenne och Pricken tillräckligt länge för att sms:a Telis?

Jag HOPPAS i alla fall att det är något sådant, för alternativet är att Nenne fortfarande ligger med värkar, och nu måste det ju börja bli väldigt jobbigt för henne....

• fru AM

Telis förresten: testade just den där jackan på Hektor och den passar fortfarande (sitter bättre än nånsin faktiskt) så jag behåller tyvärr den ett tag ... Sorry!

• BrudSommar2006

Vi har i vart fall inte råkat ut för att man inte får använda mobil på något av de två ställen vi varit på.

Kan det vara möjligt att de håller på fortfarande???

• sweetstreet

Meeen Mobilförbud!? Hade jag itne ens tänkt på!

Hoppas verkligen P springer ut på parkeringen ändå och messar.....! 

• viktualia

Min brorsa, som fick barn för två veckor sedan, hamnade också i mobilförbud... han fick låna nån patienttelefon och då kunde han ju bara ringa dem vars nummer han kom ihåg...

• passionsblomman

Vi hade också mobilförbud.

Dessutom somnade jag när allt var klart och glömde fullstädigt bort småsaker som att ringa någon som helst. När jag vär gjrode det, var min stackars mamam i totalt upplösningstillstånd.

• sweetstreet

Alltså jag FATTAR verkligen att man INTE tänker på att ringa eller messa folk det första man gör efter en förlossning. SÅKLART! 

Det är ju bara det att alla andra som inte är med tänker på det här heeela tiden och att tiden för oss då blir så lååång. Men självklart inser jag att man ahr lite andra prion och tankar i huvudet just efteråt. Särksitl om det är en lång förlossning som kanske varit skitjobbig. Som OB skrev kanske man somnar? Eller det tar tid att hämta sig mentalt och fysiskt för både mamman o pappan.

Men visst hoppas jag få höra ngt snart!!!!

Svar på tråden Livets toppar och dalar