• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Vännerfan

Kram till Tinga också! Två år är väldigt lång tid att ha det som ni haft och har det!

• smint

Lappis: Fantastiskt roligt med erat besked, även om det var väntat. Ni får fira ordentligt i helgen

Nenne kämpar på antar jag, hoppas det går bra för dom. Det här är det värsta när man vet att någon åkt in och sedan dröjer det.. Min mamma talade vänligt om att vi inte fick ringa när vi åkte in utan när det var klart.. För annars hade hon oroat ihjäl sig..

• Telis

Vänner, inboxa ditt nummer så sms:ar jag när vi har hört något!

Jag har lagt ut lite nya bilder på Tinga, Piff och Puff i galleriet! Tinga, blev det rätt med vem som är vem?

• Telis

Vänner, du behöver inte inboxa, jag hade redan ditt nummer. Jag sms:ar dig sen när Pricken är ute.

• Ore

Attsingens att jag inte var litet snabbare med mitt mail till dig då Telis. Om min seeega internetuppkoppling går med på det så är ett mail från min andra mailadress på väg till dig. Och jag kunde inte låta bli att skicka med ett kort på lillkillen

• Ore

Jag vet inte om jag är den enda som råkat ut för att man inte fick använda mobil över huvud taget inne på sjukhuset? (Vi fuskade dock litet och satte på dem i "flygplansläge" för att ta litet foton). Så trots att lillkillen föddes typ halv 3, så blev det inget meddelat förrän framåt kvällen eller så... Först skulle ju min moderkaka komma ut, vilket den inte gjorde. Till op-bordet, krångla ut moderkakan, sy ihop mig... Och så småningom kom jag tillbaka till lillkillen och en svimfärdig make (det var faktiskt inte mitt fel att han glömde sin matsäck i bilen, och jag tänkte faktiskt inte på att jag hade energibars med i väskan ). Så när jag skickade iväg honom att äta så kunde han få iväg MMS. Då hade klockan runnit iväg till 19-tiden eller så...

• fru AM

Det är ju liiite mer skonsamt mot trådvännerna när man har en snittid inbokad, eller hur Telis! Man liksom bara checkade in på babyhotellet och kvitterade ut en bebis på angiven - eller hur det nu var

• fru AM

Telis: jag åker med Cicci  till dig imorgon och vi planerar att starta monstertrucken vid 10-tiden. OK? 

• Ore

Klockarbol: Skönt att det inte var någon spricka. Hoppas foten blir mycket bättre SNABBT. Tryckförband och kyla brukar vara bra...

Tinga: Usch, två år av matproblem. Det är ju faktiskt så länge. Återigen så måste jag säga att jag tycker att du och maken gör ett fantastiskt jobb! Jag tänker på det när jag matar lillkillen, och han "krånglar" litet, att  jag har inget att klaga på egentligen. Han äter med god aptit, så skit samma om han avverkar tre-fyra klädombyten per dag.

Övriga mammor i föräldragruppen undrar förresten hur jag kan hålla mig så lugn när han kladdar så mycket

Svar på tråden Livets toppar och dalar