• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • sweetstreet

PB,

det där din man råkat ut för är ju så man inte vet om man ska skratta eller gråta!!!

Herregud! Håller med Vickan. Jag förstår att polisen måste kolla upp sådant som urkundsförfalskning men i DETTA fallet är det ju solklart att det handlar om ett misstag! Det borde ju affären ni hyr filmne hos ha kunnat inse innan de kopplade in polisen. Himmel!!!

• BrudSommar2006

Nej men håller Nenne på fortfarande, nu tycker jag riktigt synd om henne, nu får det väl ändå räcka?

• passionsblomman

fru AM skrev 2010-08-26 15:26:18 följande:
    PB: Gråter när du läser din egen dikt! Det är för bra!

Jag vet. Jag kan inte skriva ner mina tal eller så, för jag blir alldeles för rörd. jag måste köra rakt av på spontaniteten.

Alltså, det är inte över hur "braaaaa" jag skrivit jag lipar, utan över själva orsaken till att det ens skrevs. I det här fallet att Lappis äntligen vet att hon kommer att få höra någon säga "mamma" och att det då är hon som ska svara. 
    Hoppas jag ni fattar. SÅ självupptagen är jag inte.

• BrudSommar2006

Lapinette, tjoho, vilken fantastisk dag! Men vilken jäkla dålig dag för maken att vara ute på annat...

• Lapinette

pb - jag gråter också för allt! Mamma säger alltid åt mig att sluta men tack och lov gör inte maken det ... förutom när jag gråter hysteriskt över någon film så han knappt hör något .

Jag tänkte läsa versen för maken ikväll men jag lär nog behöva översätta en del.

sweet - trodde inte heller det skulle bli något problem och speciellt inte eftersom vår soc.dam sa åt mig att de skulle gå på hennes rekommendation men på något sätt så kändes de ändå så jäkla bra idag när jag fick mailet ... så jag började gråta. Maken ringde och ville höra ... och då grät jag ju självfallet ändå mer.

• fru AM

PB: att din man skulle vara en videofilmstjyv faller ju på det ologiska att han i såna fall knappast skulle ringa och meddela att filmen var sen ...? Eller är dte något jag missat?

Galet!!!

• Klockarbol

passionsblomman skrev 2010-08-26 14:54:37 följande:
    Hoppas bara att hans rikspuck till chef inte kommer att använda det här mot honom på något lömskt sätt. Hon är en maipulativ maktmissbrukerska, så det här passar henne säkert alldeles utmärkt. Små äckliga vapen till sin hemliga gömma, att använda som det framöver behagar...Nu när han håller på och söker nya jobb för fullt och straffregister kollas etc etc.DET är inte så bra.

Ännu mera   

Kände mig tvungen att läsa upp videobutikstramset för sambon - han går fortfarande runt och muttrar och fräser om nidanmälningar, höga kostnader till ingen nytta och långa köer till rätten samt onödig tid i rätten osv fast med ett mer berikat språk...

(Han jobbar på staden häkte just nu, inte ofta han blir så här animerad och högljudd )

• Lapinette

BS - visst och det är så himla sällan han går ut och dricker öl med kompisar. Typiskt! Jag har min chevrepaj och 1-2 glas Sauvignon Blanc att trösta mig med ... och så kan jag ju hänga här .. och ÄNTLIGEN ta hand om semesterkorten (tog bara en månad att få ned dem på den externa hårddisken).

• BrudSommar2006

PB, men vad är det för jävla idioter som jobbar i den där videobutiken!!! Det är ju för fasen inte klokt!

Men vilken fantastisk dikt igen!

• fru AM
    passionsblomman skrev 2010-08-26 15:31:59 följande:
      Jag vet. Jag kan inte skriva ner mina tal eller så, för jag blir alldeles för rörd. jag måste köra rakt av på spontaniteten.Alltså, det är inte över hur "braaaaa" jag skrivit jag lipar, utan över själva orsaken till att det ens skrevs. I det här fallet att Lappis äntligen vet att hon kommer att få höra någon säga "mamma" och att det då är hon som ska svara. Hoppas jag ni fattar. SÅ självupptagen är jag inte.
    PB: jag fattar! Du är en varm och helt igenom genuin människa som har nära till känslor bara!
Svar på tråden Livets toppar och dalar