• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Telis

Man tycker ju att P kunde knåpa ihop ett litet sms, eller sitter han bara och fikar och läser biltidningar?

• sweetstreet

Telis,

hahahaa ja så är det säkert....

• Lapinette

Usch, vilken lååååång tid det tar . Kan inte Pricken komma snart ... nenne måste ju vara toktrött vid det här laget.

• Lapinette

Telis - varför ska du dö imorgon (rödbetor)? Tror jag har missat något .

• passionsblomman

Vi skrevs in vid 21.30 och han föddes 07.30 med kommentarerna att det var en snabb och smidig förstagångsförlossning.
    Då hade jag gått hemma med värkar först glest och sedan tätare sedan 3-tiden på morgonen innan. Så hela resan totalt sett från första värk till målgång tog alltså ungefär 28-29 timmar. Med regelbundet, tätare värkarbete i få se nu...ca 14 timmar då.

Gud vilken dålig koll jag har, jag har aldrig räknat efter de där timmarna.

Nenne, nu står vi inte ut mera! (vi? som om detvore vi som led av detta...)

Prickan, skärp dig nu!

• passionsblomman

Jag tror Telis menar när hon sedan går på toa och kissar knallrött....

Telis förresten, nej, ingen bot. bara om jag är snabb nog med värktabletterna och viloläge. Massage hjälper också ibland och en balja kaffe. Men annars får man tyvärr vänta ut skiten. Och det är som att ena ögat ska sprängas.

• Telis

Lappis, äsch, det är bara att man tror att man ska dö när man kissar blod och har glömt bort att man bara ätit rödbetor.

• Telis

PB, åh, får du också bara på ena sidan?! Intressant, det får jag också. Kanske ska göra mig en kopp kaffe i rent medicinskt syfte? Man får ju bara så äcklig smak i munnen efteråt. *grön smiley*

• Tinga

Nähä, ingen Prick ännu. *återgår till arbetet*

• Telis

VEM är det som har kommit på att vi ska plågas i DYGN vid förlossningar? Klart dålig idé tycker jag.

Svar på tråden Livets toppar och dalar