• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie

Usch, tänk om hon har jättejobbigt lilla Nenne .

Telis, PB, jag har hört att om man bara har ont i huvudet på en sida, så är det oftast migrän. Så ni behöver kanske migräntabletter?

• Lapinette

Telis - tänkte inte på det (kissa rött) men det är nog för att jag äter rödbetor så sällan. Det och blodpudding är de enda saker som maken inte äter.

• Fru FruLLan

Nej men shit
    vad är det jag skummar mig till.
    Är nenne och föder barn
    Nej men guuuuud vad spännande!!!! Då måste jag ju skicka lite kryst styrka !
    Här kommer det nenne
    ihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ta iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    puss

När åkte hon in och har nån hört nåt?

• passionsblomman

Nej NU måste jag ju berätta dagens nyhet som INTE har med födslar tt göra:

Min sambo ringde just och meddelande att han
    -"tyvärr fått lite annat att göra än vad vi tänkt imorgon" (han är ledig imorgon)

-Jaha?

-Jo jag ska in på polisförhör.

-Jaha? (eftersom han är väktare så ingår poliskontakter ganska ofta, så jag regaerar inte nämnvärt)

-Jo, för jag har blivit anmäld.

-Jahaaaa? (inte kul, men händer ibland efter grip)

-...för urkundsförfalskining på macken där vi brukar hyra videofilm.

-Say again?

-Jo, de har slagit in ett annat personnummer än mitt när vi hyrde då vid FET du minns, och när vi ringde för att meddela dem att vi inte kunde lämna igen filmen för bilen var paj, knappade de in mig och hittade inte filmen.
    När jag sedan lämnade tillbaka den kollade de och då var det på en annans personnummer. Så då polisanmälde de mig för urkundsförfalskinig.
    Polisen får inte ignorera det eftersom jag syns på övervakningskamerorna. De har varit hos min CHEF och bett henne identifiera mig (ni vet, sambons fantastiska chef..) Så nu är det förhör imorgon. att det skulle vara de som knappat in fel siffror är inligt dem helt uteslutet.

Eftersom vi ganska ofta hur film-och då för det mesta 3-5 filmer åt gången, så har vi under ett knappt år här förmodligen hyrt åtminstone mellan 50 och 70 filmer hos just dem.
    Undrar om de kommer att sakna pengarna när vi nog inte hyr film där någon mer gång?

• viktualia
    Fru FruLLan skrev 2010-08-26 14:38:16 följande:
    Nej men shitvad är det jag skummar mig till.Är nenne och föder barn Nej men guuuuud vad spännande!!!! Då måste jag ju skicka lite kryst styrka !Här kommer det nenneihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ta iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipuss När åkte hon in och har nån hört nåt?
    de åkte in i natt vid 3-tiden tror jag och nej, sen har vi inte hört nåt...
  • viktualia
    passionsblomman skrev 2010-08-26 14:39:33 följande:
    Nej NU måste jag ju berätta dagens nyhet som INTE har med födslar tt göra:
    Men Shit..... *andas*.. känns spontant som att polisen gärna får lägga kraft på annat... även om urkundsförfalskning kan vara otroligt allvarligt...men detta.. maj gaaaaad
  • Fru FruLLan

Lappis
    Men åh har ni fått ett positivt besked. men fyyyy vad kul!!!!!!
    Åh vad härligt verkar hända mycket kul idag!!!!!

• Fru FruLLan

Lapinette skrev 2010-08-26 14:43:12 följande:
    Frullan - skämtar du??!!!

Que?

• Fru FruLLan

PB
    Men va?????
    Men så kan det vel inte få gå till????
    Är de inte kloka?

Svar på tråden Livets toppar och dalar