• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Piggelin1

Hej hej, kan inte läsa alls i fm, min chef är på plats & sitter precis bakom mig med full koll på min skärm (men just nu är han på lunch, så jag passar på...).
    Är ju så himla nyfiken så jag kan dö, hur det går för Nenne, P & Pricken!! Av det jag kan se på de senaste tre sidorna så har ingen Pricken anlänt än & jag håller stenkoll på mobilen för att se om ev sms dyker upp...

Var ju så nyfiken i morse så jag låg kvar i sängen & läste tråden i mobilen för att se om ngt mer hänt under natten. Jeesus vilken aktivitet det var - otroooligt! Allt time high på ett dygn??

Lappis - grattis till positivt besked - UNDERBART!!!! Drick ordentligt med champagne, du & maken!!

Sept, av andras kommentarer så förstår jag att det gick åt fanders även denna gång - usch & fyyy vad tråkigt & ledsamt. En lång, varm kram från mig 

• Piggelin1

EA - jag har tänkt ge mig på att sy en hissgardin hemma, köpte tyg häromveckan & ska få lite tips & råd av en kollega, så att det blir rätt. På affären där jag köpte MAIRO-tyget skulle de ha 1200 spänn   bara för själva jobbet & sen kommer ju mtrl-kostnaden till också - lite väl häftigt, speciellt som jag sytt en massa i min ungdom. Så då måste jag ju kunna fixa en hissgradin med lite assistans med, tycker jag!
    ...och stressa inte med gardiner - vi har ju bott i vårt hus i snart 1½ år & i fönstret där hissgardinen ska vara har det inte varit ngt alls på hela tiden. Så på min tidsskala har ni MASSOR med tid!

Oupsie, jag är också nyfiken på hus (eller var det nybyggd lgh?)!

Msw, grattis till hus!

• Oupsie

God morgon .

Ingen Prick än? Åh, jag undrar så hur det går för Nenne. Jag var helt slut när jag gick och la mig och så tänker jag på Nenne, som antagligen inte sovit något och som haft ont hela natten. Hoppas att allt går bra!

• passionsblomman

Eget inlägg till Lappis

GRATTIS Lappis till beslutet!
    Nu är fundamentet gjutet.

Som väntat blev det JA förstås
    Det förvånar knappast oss

Vi som känner underbara
    Fru Kanin, vi jublar bara

Klart de fattar vilket kap
    Ni båda är för den som har

ett barn som saknar mor och far
    och hem och kärlek, trygghet, mat

Nu börjar väntan på att se
    Vem är det som ska möta er?

Var på jorden finns det frö
    som blir erat svar på bön

Vem ska bli ert hjärtas hjärta
    Vem tar död på längtans smärta

Detta undrar alla nu
    Vänta får vi ändå ju

Kanske länge, vilket svider
    Men vi har ju under tiden

Roger och varandras sällskap
    Vi följer resan-det är självklart

Ett barn ska komma, vilken grej!
    Får ni kille eller tjej?

Spänningen är helt olidlig
    Bebis-du får komma tidigt

Det är OK denna gången
    Kanin är redo att ta språnget

Liten palt så go och fin
    till bästa herr och fru Kanin

Tår i ögat när man tänker
    hur stor lycka livet skänker

till barnet som får vara den
    som säger mamma till Lappis sen.

För då har man dragit lotten
    som gav maxvinst, högsta potten

Lilla barn, du anar ej
    hur mycket fint som väntar dej.

JÄKLAR LAPPIS vad kul med grunden klar!!!
    Hit med champange! Jag vill också skåla! 

• Oupsie

September, stor kram! Så trist att din magkänsla var rätt .

Lappis, stort grattis! Skönt med besked .

Piggelin, jag ska inboxa dig.

Grattis till Goa Moa!

• kängu

PB- vilken otroligt fin vers, jag fick en tår i ögat!

• passionsblomman

EA, den här butiken finns i Kalmar

http://www.mormorsfonster.se/

De syr upp hissgardiner som sin specialitet och gör det säkerligen i modernare tyger än "mormors stuket". Kanske ta dig tid att kolla in dem när du ska åka hit om det passar med transporterna?

Har aldrig varit inne där själv än, men de annonserar flitigt i inredningstindingarna, så det borde ju gå någorlunda bra för dem ifall de har råd med det...

Förresten: Folk som får så där mycket gjrot som ni, kan verkligen få mig att kännsa mig som jordens långsammaste. Fattar du hur mycket ni redan gjort???
    Vi har inte gjort EN enda förändring i hela vårt hus än.
    Vi har bara köpt mattor och gardiner. Resten har gått till ivf:er och att laga bilar.
    Var NÖJD för bövelen! Nu gör ju drömgrejen: köpa och fixa till genast!

Här kommer fixandet att vara på drömstadiet länge och det kommer garanterat ldrig att bli i närheten av färdigt.
    Fast egentligen så tycker jag ett gammalt hus som det här förtjänar att få vara lite som det är. Det gör inget om det syns att det varit med och levt lite så att säga. Som med gamla människor.

Och BS förresten, tack för det gulliga du skrev om oss och vårt hus igår!

• passionsblomman

Neej, nu börjar jag bli lite svag i knäna. Nenne-gumman hur gåååår det?
    Jag vill att det ska gå BRA och att du inte plågas för länge och i onödan...

Svar på tråden Livets toppar och dalar