• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

AM-eller HUR!

Klockarbol- hahaha! Sambon har också jobbat på häkte förr. OM han hade haft lust att ägna sig åt olagligheter, så har han isåfall dessutom tillräcklig kännedom om en stor dl av Sthlms undre värld, och skulle förmodligen då valt att köra ett mer lukrativt race än att uppge fel personnummer, betala filmen med eget kort och sedan lämna tillbaka den-i rätt tid, men ändå för säkerhets skull ringa och säga att den kanske blir sen...

Och så har de inte tid med att reda ut inbrott, bilstölder och annat oväsentligt.

• Lapinette

Jag måste säga att jag inte förstår problemet, hos videoaffären. Som du säger vad skulle din man vinna på att hyra en film under fel namn och betala för den??!!! Tycker det verkar så oerhört puckat.

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-08-26 15:40:15 följande:
    Jag måste säga att jag inte förstår problemet, hos videoaffären. Som du säger vad skulle din man vinna på att hyra en film under fel namn och betala för den??!!! Tycker det verkar så oerhört puckat.

Det ÄR ju så oerhört puckat! Jag är helt chockad. Jag trodde jag visste rätt mycket om människans dumhet (efter mina 7-11-nätter i sthlms city) men fortfarande blir man alltså förvånad.

• Oupsie

Klockarbol, skönt att det inte var några sprickor i alla fall. Hoppas att det hinner bli bättre till ni ska gifta er.

PB, jag förstår inte ens hur det skulle kunna rymmas under urkunsförfalskning. Polisen borde ju inte kunna göra annat än att skriva av det med en gång.

• viktualia

OCh videoaffären saknar väl inte ens filmen liksom?!? VAD är problemet??? shitt.... de får väl ta leg på varenda person som hyr om de tycker att det är viktigt.. liksom...

otroligt att polisen ids bry sig... nästan irriterande att de gör det...

• BrudSommar2006

PB, om det inte var så hemskt så vore det riktigt komiskt.

• Oupsie

Just det, ännu en fantastisk dikt, PB.

Känner mig lite splittrad idag. Har en massa att göra för vi ska iväg i helgen. Så jag springer här fram och tillbaka och uppdaterar sidan för att se om det kommit några nyheter om Nenne.

• passionsblomman

Vickan, ja polisen lä visst beklagande och tycker nog inte heller att detta känns så viktigt. men vaffan, de har tagit sig tid att gå med ÖVERVAKNINGSBANDEN från butike till -taddaaaa- hans CHEF!!!! Jiiiises!

Själv fick jag i butik lära mig att ALLT ansvar för leg-kontroll och att säkerställa identitet, föll på kassabiträdet i fråga. Gissa om en och annan försökt köpa cigaretter och folköl av mig där jag stod vid T-centralen? Gissa om en eller annan finnig yngling med en liten skara brudar runt sig, blivit ganska upprörd när han inte fått handla på det leget? Eller inte haft nå´t?

Då fick min sambo komma och bunta ihop aggressiv yngling som inte fått impa på brudarna, och ute på lagret förklara för pojkvaskern att urkundsförfalskning är en rätt allvarlig sak och att slå sönder inrdeningen i en butik och hota att döda "fittan" i kassan också är ganska dåliga saker att ha i sitt CV.

Sett i perspektivet vad min sambo faktiskt upplevt under sitt yrkesliv, så är det här så dumt så jag bara måste skratta.

Svar på tråden Livets toppar och dalar