• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

fru AM skrev 2010-08-26 19:51:43 följande:
    Skräp är faktiskt ett mycket träffande ord - framförallt om man tittar ut på gården ...

• fru AM
    passionsblomman skrev 2010-08-26 19:51:40 följande:
    Meeeeeen! Det känns som att vi alla sitter uppradade i världens längsta väntrum.Nån som ska ha nåt från kaffeautomaten?
    Precis - lite som nervösa fäder på femtiotalet eller så ... Jag tar en svart kaffe tack!
  • kikki kikki

passionsblomman skrev 2010-08-26 19:51:40 följande:
    Meeeeeen! Det känns som att vi alla sitter uppradade i världens längsta väntrum.Nån som ska ha nåt från kaffeautomaten?

ja jag skulle uppskatta en latte tack......har dom en kanelbulle så köp en sådan med.

• Parnassia

Avd I-landsproblem

Jag kan inte bestämma mig för vilken spiral jag ska välja. Hormon eller koppar? Jag velar fram och tillbaka och kan inte värdera argumenten så att jag kan bestämma mig för vilket som väger tyngst!

Koppar: fördel=inga hormoner (vilket jag är lite skraj för pga tidigare efarenheter av piller) nackdel= risk för värre mens (har en helt ok i vanliga fall)

Hormon: fördel= ev ingen mens alls. nackdel=hormonerna och deras biverkningar (dock verkar ju sprialen bara lokalt, till skillnad från piller som blir "systemiska")

Arrgh! Hur svårt kan det vara att bara bestämma sig?!

• Lapinette

Den som väntar på något gott ... !!!

• Parnassia

Jag vill ha en macka! Men det var ju visst bara en kaffeautomat... Dricker ju inte ens kaffe, så jag får väl gå till min egen kyl och fixa nåt. Det är jag värd efter att ha väntat lika länge som alla andra och dessutom under tiden fått ta hand om nattningen av båda barnen själv två dagar i rad!

• kikki kikki

Parnassia skrev 2010-08-26 19:53:07 följande:
    Avd I-landsproblem Jag kan inte bestämma mig för vilken spiral jag ska välja. Hormon eller koppar? Jag velar fram och tillbaka och kan inte värdera argumenten så att jag kan bestämma mig för vilket som väger tyngst! Koppar: fördel=inga hormoner (vilket jag är lite skraj för pga tidigare efarenheter av piller) nackdel= risk för värre mens (har en helt ok i vanliga fall) Hormon: fördel= ev ingen mens alls. nackdel=hormonerna och deras biverkningar (dock verkar ju sprialen bara lokalt, till skillnad från piller som blir "systemiska") Arrgh! Hur svårt kan det vara att bara bestämma sig?!

jag har kört med hormonspiralen i många år (3 stycken) och min mens försvann och mensvärken också......så jag har vart jättenöjd med den

• Parnassia

Oj vad bittert det lät det sista, så farligt är det inte. Är egentligen mer nöjd över att ha fixat det.

Nu: macka.

• Parnassia

Kikki - har du några erfarneheter av piller som du kan jämföra med? När det gäller hormonpåverkan menar jag?

• Lapinette

Jösses, känner att jag inte alls hänger med i samtalsämnena, spiral och Yasuragi. Sitter här med ett glas vin och ska gå igenom semesterbilderna .. kanske, kanske på FB ikväll .

Svar på tråden Livets toppar och dalar