• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • sweetstreet

Ska det vara någon SAK eller är kläder eller liknande ok?

• lunagarden

Vänner - nej, det är ju faktiskt inte tiden som avgör hur jobbig en förlossning blir Men oftast blir man ju mer uttröttad ju längre tid man håller på och då kan det vara svårt att slappna av på grund av tröttheten.

Sen upplever vi ju alla olika grader av smärta, ingen kvinna och förlossning är den andra lik.

• sweetstreet

Är det ett svenskt barn eller ett icke-svensktalande sådant. För om det är ett svenskt barn tycker jag själv som svensk förälder att det är jättebra med t ex svenska barnfilmer eller barnböcker. Just för att försöka håla språket igång.

Men är det en engelskatalande liten parvel så är ju inte sådant att rekommendera....

• sweetstreet

Jag tycker i övrigt att svenska barnkläder är otroligt mycker roligare än de amerikanska. Rent allmänt alltså. I stil och mönster o färger. Här är allt sååååå könsuppdelat. Hemma tycker jag att man kan se mer "unisexkläder vilket JAg gillar. Åa ndra sidan gillar ju vissa inte detta utan föredrar flick- resp pojkkläder....

Så det beror ju på.

• lunagarden

Nu har jag skummat igenom eran första tråd, och jag tycker det är fantastiskt att ni fortfarande håller igång här efter dessa år samtidigt som ni träffas och stöttar varandra i medgång och i motgång Förstår att ni blir nostaliska

• sweetstreet

Nu när jag var hemma hittade jag ett par "stövlar" men de har låga skaft. Alltå är de inte "riktiga stövlar" utan mer som skor med något högre skaft (typ till anklarna) men i stövelmaterial (gummistövel) om du förstår vad jag menar.

De känns SUPER här eftersom höga stövlar ibland är mer jobbigt för barnen och de ändå oftast inte behvöer såpass mycket stövel om man säger så. Inte om de bor i stan. Man kan ha stvlar också som komplement såklart, men jag gillade de här stövelskorna just för att Lillskruttan kan ta på och av sig dem själv väldigt enkelt och de är perfekta för promenader i stan. Till och från dagis t ex.

Ska de leka mer i vattenplöar eller i parker etc så kan de alltid byta till stövlar. Men som sagt jag tycker dessa var bra och har inte sett ngt likannde här. Dock minns jag inte märket men kan kolla upp när jag kommer hem.

• sweetstreet

Hm, kan inte komma på mer just nu AM.

Men som sagt om barnet talar svenska så är svenska böcker alt filmer guld värt!!!!!!!

Vår lilla tjej har för tillfället två favoriter:

1) Spöket Laban

2) Alfons Åberg

• sweetstreet

Du när var det du skulle komma hit förresten??'

För visst skulle du komma?

Eller har jag blandat ihop dig med Koko?

Jag VET att kokisen skulle komma i höst, men hade för mig du ev hade en NYC resa på g också???

• Piggelin1

Jag ger upp ikappläsningsförsöken - det går ju inte att hänga med

Sept, shit, hade du så lång förlossning - jag trodde att Vänner innehade rekordet med råge   För en kompis drog det igång en söndag & först onsdag morgon föddes deras pojke & det var rätt traumatiskt på slutet, så med barn numero två laddade hon som tusan & träffade Aurora-BM flera ggr. Bara det att från allra första känningen/värken tills att lillasyster föddes, så var det 1 timme &  14 minuter De hann aldrig fram till sjukhuset ens, utan hon är född i en ambulans! Men som kompisen sa, hellre monstervärkar i dryga timmen än flera dygns mardröm... Hoppas innerligt att Nenne inte lider alldeles fruktansvärt...

PB, vilken grej med maken & polisanmälan, helt absurt!!

• sweetstreet

Luna,

ja det är helt otroligt att det är så många ur ursprungstråden som fortfarande hänger här! Ibland i perioder men ändå. återkommer alltid.

Kul även med "nykomlingar", för utan er skulle nog tråden ändå dött ut.... Många som var nykomlingar för ett tag sedan är ju faktist "gamlingar" idag!

Svar på tråden Livets toppar och dalar