• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • passionsblomman

Apropå påsk: Vi åker ju i vecka 12 för att göra detta läskiga IVF-försök.
    Först bjöd mina svägerskor ner sig själva och sina tre småtjejer hit till påsk-som ju är i vecka 13.
    Då var min sambo förvirrad och sa kanske. Sedan insåg han med min hjälp att det ju är då vi väntar som värst-ska det bli plus på stickan eller bloooood?
    Alltså kanske man inte är helt i form för gäster.

Han ringde tillbaka till sin syrra och sa som det var och hon sa lycka till.

Idag ringde svärfar och meddelade att vi är ditbjudna i påsk....

...jamen *förklara förklara*
    Då har de hunnit ändra om så att påsken skall firas hos sväronen, och båda svägerskorna som nyss skulle hit ska dit istället. Men svärfar har inte fattat att vi kanske inte riktit är i resläge.

Jag FÖRSTÅR inte hur denna familj kan prata så in i baljan mycket utan att få ett skit sagt och ingen hör på!!!

Man kan ju tänka sig att det iofs kunde vara skönt att ha folk omkring sig och tänka på annat. Men ska jag bryta ihop gör jag det helst för blodets skull, inte för att jag blir galen på svärfar. Eller för att sambon blir galen på svärfar. För han är verkligen irriterad på honom. Då är det bättre att i är för oss själva och påskar.

• Aleta

Passion är det påsk nu igen?! Vad fort tiden går. Kanske är svaret på pralinfrågan. Jag sitter för första kvällen på länge utan en massa stress hängande över mig. Inga beslut kommer att tas idag.
    Var det någon speciell sort du ville ha?

Och pratglada familjen som inte lyckas säga något får definitivt klara sig utan er, ni behöver lugn och ro!

• passionsblomman

Haha, du vet mycket väl vilken sort jag vill ha!

*ska vi plocka körsbär i min trädgård, du å já lalallalaaa*

Och de där med chili är finfina också!

Lugn och ro Så vackert det låter. Det ska jag ha!

• Aleta

Ligga på punchverandan och käka praliner!

• Heloise

Hellooooo i stugan!

Nu är jag hemma ifrån jobbet och jag har i sann tant-anda proppat den stora magen full med mums, kina mat, och toblerone fruit and nuts. Lite synd är det om mig som är parti-änka, Panzer är ju på stort möte i v-ås och har det trevligt.

Naturligtvis är Tirza otroligt skicklig som kan få upp kylskåpet. Jag önskar bara att hon kunde fokusera på att öppna saker som inte innehåller kylvaror

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-03-13 19:56:16 följande:
    Sonja, Underbara lilla K! Och som sagt, fisa i soffan i sin ensamhet är en mänsklig rttighet.Min poäng är bara den att vi hela tiden är så medvetna om att vi just skiter i måstena. Min sambo är så befriande omedveten och totalt oberörd av att några sådana konstiga monster som Måssten ens skulle kunna finnas. Alltså skiter han inte i dem. han har aldrig tänkt på dem från början. DET är den riktigt stora skillnaden.Sonja: Nu borde jag ta disken så det är fint i köker imorgonbitti för det är så mycket skönare.....men det skiter jag i. *ÖL, fis fis*Sonjas man eller min sambo eller valfri annan man:*ÖL, fis fis*Ser du så mycket mer i stunden det senare är?
    Jo Blommis, jag förstod vad du menade och jag funderar också på varför det är så? Känns gammalmodigt att skylla på kön eller gener, och kan inte låta bli att undra "arv eller miljö"??
    Jag önskar verkligen att jag kunde tillhöra gruppen *ÖL, fis fis*... Så befriande det hade varit

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången