• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Soldemor

Nej, jag får väl hänga upp tvätten, tvättmaskinen ropar på mig, och sedan greppa dammsugaren...tråååkigt men ack så välbehövligt!

• TinkerBelle

Hej på er, här är en till tant som varit på villovägar.
    Har inte haft tid eller ork att öppna datorn när jag väl kommit hem.
    Hade ett konsult uppdrag i jan och feb, nu är tillbaka på samma ställe då dem vill ha mera hjälp.
    Sunt tantförnuft är det ont om i den bransch jag jobbar i.
    Skönt docka att veta att man är uppskattad och att man anser att jag gjorde ett bra jobb första vändan.

Hinner inte läsa ikapp om er alla så jag skickar en stor gruppkram!!!

• Sonja68

Tinker! Hej, hej! Har saknat dig *vinkar frenetiskt*

Hur mår du och er familj?

• Panzerfaust

Riksmötet i Västerås var skithäftigt, grymt inspirerande.

• passionsblomman

Vad kul Panzer! Det var något på nyheterna därifrån igår och jag spanade lite på foket i bakgrunden, men jag såg dig ingenstans.

• Panzerfaust
    passionsblomman skrev 2010-03-15 12:58:55 följande:
    Vad kul Panzer! Det var något på nyheterna därifrån igår och jag spanade lite på folket i bakgrunden, men jag såg dig ingenstans.
    Som AIKare får jag väl helt enkelt säga att jag var överallt.
  • TinkerBelle
    Sonja68 skrev 2010-03-15 12:12:41 följande:
    Tinker! Hej, hej! Har saknat dig *vinkar frenetiskt*Hur mår du och er familj?
    Vi mår bra hela familjen. Inga förkylningar och inga smågrisar, men en massa äventyr?.
    För tre helger sedan skulle vi åka till England för att fira svärfars 60-års dag.
    När vi på fredag kvällen kom ner till Skavsta flygplats var alla flyg till England inställda pga. att franska ?air traffic control? strejkade, vilket fick en domino effekt på all Ryanair trafik. Vi lyckades boka om oss till lördagen med SAS via Oslo, svindyrt men vad gör man? Åkte hem igen och sov hemma.
    På lördagen bar det av till Arlanda. Vi var i god tid och han köpa godis och tidningar och titta på reprisen av damernas curling final.
    När vi så väl landar i Oslo måste vi ju tyvärr byta plan och det innebär att man går igenom en till säkerhets kontroll. Då upptäcker sonen, fyller 14 i början av sommaren, att han tappat sitt pass!!!
    Cirkus skott?..
    Vi letade pratade med SAS servicedesk, vi lyckades få igång dem som städar planen, men nej ingenting. Maken gick tillbaka till gaten och letade, följde samma väg som vi gått i ett försök att hitta passet. Vid det här laget är jag smått irriterad på min son som dyrt och heligt lovat att han skulle hålla reda på passet.
    Efter en och en halv timmes letande insåg vi att det var kört?
    Maken och de två andra barnen valde att åka vidare medan jag fick hyra bil och köra hem från Oslo till Stockholm. Alternativet var att vänta till måndagen innan ambassaden öppnade för att få ett tillfälligt pass för 1300SEK. Lägg på det kostnad för boende två dygn och nya flygbiljetter. Nä det blev till att köra.
    Fredags för två veckor sedan hade jag ett brev från bagport som hanterar hittegods på Arlanda. Visar sig att han tappat det efter att han visat passet vid gaten men innan han klivit på planet.
    Pojkarna kan gnälla hur mycket dem vill att jag är kontrollfreak tills dem betalar sina egna resor fortsätter jag att hålla alla passen.
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången