Daa skrev 2010-02-16 12:16:23 följande:
Hur känns det för dig idag, Blommis?
Tack Daa som frågar. Jodå. Der är väl OK.
Jag tror det är bara att inse att hela vår familj är i en sådan jätteprocess med precis hela vår tillvaro. INGENTING är tillrättalagt med vår framtid, jobb, ivf-bebis, vidareutbildning, bla bla bla. Det enda vi vet är att vi bor i det här huset nu.
Och när jag kommer till en punkt där jag ifrågasätter hela vår relation och i huvudet fullt ut testar tanken "VILL jag ens se den här karln i tv-soffa varenda jäkla dag hela livet?" och hjärtat inte bara ropar "JA" utan det är ganska tyst och tomt därinne, ja då är det inte så kul.
Men jag har ju varit inne på ämnet tidigare här i vinter. Man får inte bara slarva bort den man har i ren lathet. Ni vet "vaddåååå, jag SA ju att jag älskar dig för 11 år sedan, jag säger till om det blir någon skillnad"
Nu får det räcka. Jag är värd lite engagemang. Faktiskt.
Men idag har inte varit någon hemsk dag (den började för min del rätt nyss för jag var uppe till 3 imorse) utan det går ju lite upp och ner i tillvaron just nu. Det kommer att ta tid det här att bli hemma på allvar och det är ganska mycket av en livskris som jag befinner mig i, även om jag inte gärna vill säga det, för det låter så dramatiskt.
Men så är det. Mitt i livet. Alla val finns inte kvar att göra. Somligt är redan gjort. Hur blev det? Vad blir det? Hur blir det? Ska det vara så här? Ja, ni fattar...