• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Senilia
    passionsblomman skrev 2010-02-16 12:56:05 följande:
    Ja visst är det så. Samtidigt blev jag så less helt plötsligt nu.Vi som har klarat så mycket ihop.Jo, det har vi.Kan man inte bara få leva lite också?Ska hela skiten bara gå ut på att klara av, ta sig igenom, bita ihop, försöka tänka positivt, ha tålamod, ge det tid...Fasen, snart är man död och jag kan inte ens lyssna på min favvoversion av Pata pata på You Tube för den är blockerad!Och inte ska man äta godsaker för man är redan för tjock som det är och helst borde man träna så man kan leva och kämpa lite längre. och vad ska vi äta till middag idag? Och varför finns det inga rena strumpor? Och vem ska trösta knyttet...Knäppt nog så vill jag när jag känner så här inte säga något till er, för då tänker jag att ni kommer att tänka "men herregud HUR kan hon ens överväga fler barn om det är SÅDÄR instabilt i deras förhållande, de borde inte göra ivf, de borde gå i terapi..."
    Förstår precis. När ska man få njuta av livet? När slutar allt vara en kamp med ja, alla? När ska vi få tid att bara vara tillsammans och njuta av livet? Suck.. Bitterfi**a idag..=/
  • passionsblomman

Det var väldigt snällt sagt Ninnis. Gulle dej!

Ninnnis skrev 2010-02-16 13:01:48 följande:
    Blommis, du ska ALDRIG känna att någon av oss skulle ifrågasätta dina beslut eller ditt omdöme när det gäller vare sig din relation eller barntillverkning! Det är få människor jag känner så stor tilltro till som dig.
  • lanovia 08

*största varma kramen till Blommis*

• lanovia 08

tack! Kramar tillbaka!

Ninnnis skrev 2010-02-16 13:03:36 följande:
    Lanovia, stor kram till dig också!
  • lanovia 08

Blommis jag förstår dina tankar och känslor. Hade jag gått igenom hälften av vad din familj gjort det senaste året(?) så hade jag nog varit helt knäckt.
    Däremot har inte min trötta hjärna så mycket vettigt att komma med iform av smarta tankar och ord så jag väljer att inte ens försöka.

• lanovia 08

8520g?? Tittar förundrat på min lilla klump på 3450g... skall hon också väga så mycket en dag??? ojojoj....

ingenjörsbruden skrev 2010-02-16 13:01:52 följande:
    *Busan väger nu 8520 kg o äter 6 månaders mat...kalops slukade hon idag! Naaaaw va duktig lilla E är som äter avocado! *puss på lillan*
  • passionsblomman

Nu ska ni få höra en POSITIV sak:

Imorgon fyller min son 9 år. Han sak samma dag åka "vasaloppet" i skolan.
    Eftersom han inte äger några längdskidor fattades raskt beslutet i lördags att "sådana får det bli i födelsedagspresent"
    Sagt och gjort. Inne i Oskarshamn snöt vi sista pjäxparet och hela kitet framför en annan mamma. *pjuuuu*
    Igår skulle vi hämta skidorna eftersom de inte skulle hinna montera bindningarna förrän då. Fast eftersom sambon jobbar idag men inte igår tyckte jag det var onödigt med 4 mil bilkörning bara för skidorna. Alltså ska de hämtas idag.

Nu ringde killen från affären och sa bedrövad att han haft fel i sitt lagersaldo och att inga bindningar fanns.
    Han hade beställt från Kalmar men de skulle inte komma förrän tidigast imorgon eftermiddag och troligast inte förrän torsdag.

Nej nej, det går dåligt och är ingen lösning alls. Imorgonbitti klockan halv sex ska de överlämnas innan far i huset åker och jobbar och sedan ska de åkas vasalopp på.

Vänta så ska jag lösa det, sa killen. Jag ska bara klia mig lite i huvudet först.

Nu ringde han tillbaka. Bussgods är beställt och klockan 14.25 idag kommer bindningarnna med bussen från Kalmar. Mnteras på studs och kl 16 hämtas de av sambon. Ikväll svär jag över hur man egentligen slår in skidor till ett fint paket...

...och imorgonbitti kommer det att visa sig att de oprovade pjäxorna sitter som ett smäck och sedan skidar min son av hjärtans lust med rosiga kinder och solsken i blick...

Är det inte trevligt med serviceminded och lösningsinriktade butiksinnehavare och medmänniskor?!

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-02-16 12:56:05 följande:
    Ja visst är det så. Samtidigt blev jag så less helt plötsligt nu.Vi som har klarat så mycket ihop.Jo, det har vi.Kan man inte bara få leva lite också?Ska hela skiten bara gå ut på att klara av, ta sig igenom, bita ihop, försöka tänka positivt, ha tålamod, ge det tid...Fasen, snart är man död och jag kan inte ens lyssna på min favvoversion av Pata pata på You Tube för den är blockerad!Och inte ska man äta godsaker för man är redan för tjock som det är och helst borde man träna så man kan leva och kämpa lite längre. och vad ska vi äta till middag idag? Och varför finns det inga rena strumpor? Och vem ska trösta knyttet...Knäppt nog så vill jag när jag känner så här inte säga något till er, för då tänker jag att ni kommer att tänka "men herregud HUR kan hon ens överväga fler barn om det är SÅDÄR instabilt i deras förhållande, de borde inte göra ivf, de borde gå i terapi..."
    Exakt så känner jag också ibland... eller rätt ofta! Ska livet verkligen bara vara en kamp hela tiden? Jag är över 40 och känner att jag vill att det kan bara få vara lugnt ett tag också. Så att JAG kan få njuta och inte bara finnas där och se till så att alla andra mår bra.

Ang att skaffa fler barn så skulle jag aldrig ens ifrågasätta ditt/ert beslut Blomman Att du skulle få bli mamma till ett till Blombarn det är något jag verkligen önskar!!! Oavsett hur omständigheterna runtomkring dig ser ut, så vet jag att det Blombarnet skulle ha världens bästa Blommamma, precis som Blompojken har ♥ ♥ ♥
  • passionsblomman

*kramar Lanovia tillbaka*

lanovia 08 skrev 2010-02-16 13:14:13 följande:

8520g?? Tittar förundrat på min lilla klump på 3450g... skall hon också väga så mycket en dag??? ojojoj....
    Och ja, det ska hon, det är därför hon äter musten ur dig!
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...