passionsblomman skrev 2010-02-16 12:56:05 följande:
Ja visst är det så. Samtidigt blev jag så less helt plötsligt
nu.Vi som har klarat så mycket
ihop.Jo, det har vi.Kan man inte bara få leva lite också?Ska hela skiten bara gå ut på att klara av, ta sig igenom, bita ihop, försöka tänka positivt, ha tålamod, ge det tid...Fasen, snart är man död och jag kan inte ens lyssna på min favvoversion av Pata pata på You Tube för den är blockerad!Och inte ska man äta godsaker för man är redan för tjock som det är och helst borde man träna så man kan leva och kämpa lite längre. och vad ska vi äta till middag idag? Och varför finns det inga rena strumpor? Och vem ska trösta knyttet...Knäppt nog så vill jag när jag känner så här inte säga något till er, för då tänker jag att ni kommer att tänka "men herregud HUR kan hon ens överväga fler barn om det är SÅDÄR instabilt i deras förhållande, de borde inte göra ivf, de borde gå i terapi..."
Exakt så känner jag också ibland... eller rätt ofta! Ska livet verkligen bara vara en kamp hela tiden? Jag är över 40 och känner att jag vill att det kan bara få vara lugnt ett tag också. Så att JAG kan få njuta och inte bara finnas där och se till så att alla andra mår bra.
Ang att skaffa fler barn så skulle jag aldrig ens ifrågasätta ditt/ert beslut Blomman

Att du skulle få bli mamma till ett till Blombarn det är något jag verkligen önskar!!! Oavsett hur omständigheterna runtomkring dig ser ut, så vet jag att det Blombarnet skulle ha världens bästa Blommamma, precis som Blompojken har ♥ ♥ ♥