• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Ninnnis

Jag hade marsvin när jag var liten. Vet inte riktigt varför jag valde just det, men jag hade det mest till att gosa med och försöka hoppa kaninhoppning...

passionsblomman skrev 2010-02-16 13:50:28 följande:
    Marsvin...étt för mig helt obegripligt husdjur. VAD ska man ha dem till?
  • passionsblomman

Kaniner förstår jag, de är ju roliga och går att få väldigt tama, skuttar runt etc. men marsin? Nä, de har bar konstiga fötter och sitter där och ser ut som små klumpar.

Ninnnis skrev 2010-02-16 13:51:53 följande:
    Jag hade marsvin när jag var liten. Vet inte riktigt varför jag valde just det, men jag hade det mest till att gosa med och försöka hoppa kaninhoppning...
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2010-02-16 13:56:57 följande:
    Kaniner förstår jag, de är ju roliga och går att få väldigt tama, skuttar runt etc. men marsin? Nä, de har bar konstiga fötter och sitter där och ser ut som små klumpar.
  • Ninnnis

Jag älskar också att titta på skidskytte! Jag ska skynda mig hem från träningen så jag hinner hem

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-02-16 14:20:45 följande:
    Ikväll är det skidskytte- en klar favorit i det här huset. Jag skulle kunna skrika lite redan i förväg...
    Samma här! My God vilket drama det brukar vara hos oss när det är skidskytte. Ryssarna har ju alltid nån bra (dopad) med, så det brukar vara KRIG hemma när det är dags för skidskytte. Och vi försöker muta ungarna att hejja på VÅRT land. Men maken tar till fula tricks som godis och sånt, för att få över ungarna på sin sida

Under nyår i Moskva så såg vi skidskytte med svärfar. Jösses vad vi skrek, för just då var det kamp mellan ryskor och svenskor. Men svärfar är alltid en bra förlorare, skakar hand och gratulerar Min man däremot är en urusel förlorare. Surar i flera timmar.
  • Sonja68
    Ninnnis skrev 2010-02-16 14:39:53 följande:
    Jag älskar också att titta på skidskytte! Jag ska skynda mig hem från träningen så jag hinner hem
    Bästa publiksporten enligt mitt tycke. så spännande att se, t.o.m på TV!
  • Ninnnis
    Sonja68 skrev 2010-02-16 14:42:08 följande:
    Ryssarna har ju alltid nån bra (dopad) med,
  • Ninnnis

Jag förstår att det är starka känslor hos er när det gäller vintersport, Sonja. Men om du hamnar i underläge kan du ju alltid nämna bandyguldet...

• Sonja68

På tal om förlorare och vinnare.
    Min man gjorde bra ifrån sig i helgen och om de klarar kvarten så vill de att han kommer över och spelar final OCH så vill de att han och hans familj (=vi) ska komma över till USA i maj på nån cup.
    Men vem som står för resa osv. det är inte klart ännu, så det blir nog inget av med det. Men visst vore det kul...

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...