• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2010-02-16 13:01:48 följande:
    Blommis, du ska ALDRIG känna att någon av oss skulle ifrågasätta dina beslut eller ditt omdöme när det gäller vare sig din relation eller barntillverkning! Det är få människor jag känner så stor tilltro till som dig.
    Håller fullständigt med!

Blommis,önskar att jag hade något riktigt klyftigt o superbra att säga....det enda jag kommer på är jag känner med dig....när ska det få vara positivt o kul o inte bara ngt jobbigt som man måste ta sig igenom.....känns rätt tröstlöst ibland..... men man får inte glömma att alla känner så ibland, o det måste vara fullt tillåtet att känna sig deppig, ledsen, missnöjd för ärligt talat så är ju verkligheten så...INGEN är ju en jäkla smilie-gubbe hela tiden....men få erkänner det.

*en hel MASSA KRAMAR o Busan bidrar med öppen-mun-jättedregliga-kyssar*
  • lanovia 08

Blommis jag instämmer med Ninnis och Sonja vad gäller att ifrågasätta ditt beslut att vilja bli mamma igen. Tycker du verkar vara en kanonmamma.

• passionsblomman

Jani, inte fasen är ens känslokaos hälften så unikt som man lätt inbillar sig.
    Inte heller har alla andra det dubbelt så bra som man själv heller när man väl vet lite om deras liv.

Men en sak vet jag : ni är BÄST and I LOVE YOU! Everyhopa!

• Fru Bygg

Blommis, de andra har sagt det så bra innan. Du är en kanonmamma, det är jag helt övertygad om även om jag inte träffat dig! Förstår att ivf, barn mm kan slita på ett förhållande, men du får aldrig känna att du behöver dölja ngt för oss. Det är ju därför vi är här, för att dela allt och det finns ingen som dömmer dig på ngt sätt här! Du är en sån fantastisk tjej som sprider sån glädje till oss alla här! Vi finns här för dig!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2010-02-16 13:14:56 följande:
    Nu ska ni få höra en POSITIV sak:Imorgon fyller min son 9 år. Han sak samma dag åka "vasaloppet" i skolan.Eftersom han inte äger några längdskidor fattades raskt beslutet i lördags att "sådana får det bli i födelsedagspresent"Sagt och gjort. Inne i Oskarshamn snöt vi sista pjäxparet och hela kitet framför en annan mamma. *pjuuuu*Igår skulle vi hämta skidorna eftersom de inte skulle hinna montera bindningarna förrän då. Fast eftersom sambon jobbar idag men inte igår tyckte jag det var onödigt med 4 mil bilkörning bara för skidorna. Alltså ska de hämtas idag.Nu ringde killen från affären och sa bedrövad att han haft fel i sitt lagersaldo och att inga bindningar fanns. Han hade beställt från Kalmar men de skulle inte komma förrän tidigast imorgon eftermiddag och troligast inte förrän torsdag.Nej nej, det går dåligt och är ingen lösning alls. Imorgonbitti klockan halv sex ska de överlämnas innan far i huset åker och jobbar och sedan ska de åkas vasalopp på.Vänta så ska jag lösa det, sa killen. Jag ska bara klia mig lite i huvudet först.Nu ringde han tillbaka. Bussgods är beställt och klockan 14.25 idag kommer bindningarnna med bussen från Kalmar. Mnteras på studs och kl 16 hämtas de av sambon. Ikväll svär jag över hur man egentligen slår in skidor till ett fint paket......och imorgonbitti kommer det att visa sig att de oprovade pjäxorna sitter som ett smäck och sedan skidar min son av hjärtans lust med rosiga kinder och solsken i blick... Är det inte trevligt med serviceminded och lösningsinriktade butiksinnehavare och medmänniskor?!
    Det finns hopp för mänsligheten verkar det som!
    Härligt med lite positivt!!!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2010-02-16 13:22:11 följande:
    Jani, inte fasen är ens känslokaos hälften så unikt som man lätt inbillar sig.Inte heller har alla andra det dubbelt så bra som man själv heller när man väl vet lite om deras liv.Men en sak vet jag : ni är BÄST and I LOVE YOU! Everyhopa!
    Right back at you!

• passionsblomman

Hej! Jag har nog missat dig helt förut, eller är du en smygis som just hoppade ur garderoben?

Senilia skrev 2010-02-16 13:05:36 följande:
    Förstår precis. När ska man få njuta av livet? När slutar allt vara en kamp med ja, alla? När ska vi få tid att bara vara tillsammans och njuta av livet? Suck.. Bitterfi**a idag..=/
  • Ninnnis

Åh jag kan riktigt se Blompojkens ansiktsuttryck imorgon när han får skidorna Underbart med serviceinriktade medmänniskor som förstår det viktiga i situationen och anstränger sig för att lösa den. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Om inte (minst) ett barn till får förmånen att ha dig som mamma så är det synd och skam!

• Ninnnis

You too!

passionsblomman skrev 2010-02-16 13:22:11 följande:
    Men en sak vet jag : ni är BÄST and I LOVE YOU! Everyhopa!
Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...