• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • lanovia 08

Ingis HEJ!!! Vad underbart att höra att ni är på plats i huset och trivs bra. ERAT hus!!! Bra jobbat!
    Maken får nog ha lite tålamod ja. Är som BM sa till maken när han aldrig fick kännas Es rörelser i magen, du måste kämpa och sitta kvar länge så hon lär sig känna igen just dig.

• lanovia 08

Jag med, men vi får kämpa på. Du har gjort ett bra förarbete.

Fru Bygg skrev 2010-02-12 10:23:40 följande:

Nu har jag snart fyllt en sida och snart vaknar nog lilla trollungen så jag får fortsätta senare. Men jag tog oss lite närmare 5000 iallafall! Är faktiskt lite osäker på om vi ens klarar 5000 denna gången. Det är många inlägg kvar och tiden är knapp!
  • lanovia 08

Jo men redan när jag äntligen kom in och du försvann iväg.

Ninnnis skrev 2010-02-12 09:12:54 följande:
    Redan? Jag var på jobbet klockan 7, så det är väl på tiden... lanovia 08 skrev 2010-02-12 08:53:54 följande:
  • Daa

Ninnis: så skönt att ha killarna hemma igen. Hoppas att ni får en fin helg tillsammans.

• lanovia 08

Kan tänka mig att de tar lite mer tid när de blir större och mer vakna och medvetna. Lillan börjar redan vara vaken några timmar om dan, men är så roligt att se henne. Vi lär henne just nu räcka ut tungan, svårare än man kan tro. Hon är så söt när hon försöker.

Att amningen fungerar är guld värt. Trodde inte det kunde vara så jobbigt att inte kunna amma sitt barn. nu har jag ju kunnat det mer eller mindre hela tiden. Men de dagar då jag bara hade ett bröst att ge mat från o dessutom var rätt psykiskt nedbruten just amningsmässigt då var det jobbigt att mata henne med sked. Kändes som man svek henne när hon inte fick ett bröst att äta från.
    Idag har jag till och med avancerat och försökt utan amningsnapp och det fungerar! Är dock orolig för att få sårig bröstvårta igen, men skall försöka så får vi se.

Hvidbrud skrev 2010-02-12 09:56:20 följande:
    Hej tjejer! Hinner inte kommentera så mycket... Liten är betydligt mer krävande när hon är vaken. Oj vad det ska lekas. Lanovia: låter underbart med hela nätter! Och att amningen fungerar! *Pustar ut*Sonja: underbara barn!Måste rusa, hon är för gullig för att jag vill missa vad hon säger! Kram!
  • Daa

Lanovia: Så härligt att det går bra med lilla tjejen. *hjärtar*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...