• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Fru Bygg

Jag jobbar vidare mot iallafall 5000!

• Fru Bygg

Usch, håller på att städa här hemma. Det blir alltid dammigt så fort och nu i helgen kommer mina föräldrar på besök. De ska vara barnvakt åt lilla Ella medan vi ska iväg för första gången. Vi är utbjudna av en UE på jobbet och ska ner till Malmö och se lite handboll och äta mat. Detta är första gången som vi har barnvakt till Ella. Hoppas det kommer att gå bra. DEt ska bli så skönt att få lite egentid med maken iallafall, även om Ella alltid är underbar!

• Fru Bygg

Nu har jag snart fyllt en sida och snart vaknar nog lilla trollungen så jag får fortsätta senare. Men jag tog oss lite närmare 5000 iallafall! Är faktiskt lite osäker på om vi ens klarar 5000 denna gången. Det är många inlägg kvar och tiden är knapp!

• ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-02-12 10:08:07 följande:

Låter så härligt att ni äntligen kommit på plats i ert hus! Passa på att njut ordentligt.Jag förstår precis vad du menar med maken. Min man känner likadant, men han försöker på kvällarna och det funkar faktiskt rätt så bra. Men han kan fortfarande bli lite frustrerad över att hon lättare somna och tröstas hos mig. Men det är ju helt naturligt! DEt är ju vi som är hemma hela dagarna med småtjejerna.Hälsa din man att det är inte så mkt som krävs för att det ska funka ok. Man måste aktivt lägga ner tid som du sa, men det går!
    skönt att jag inte är ute o turnerar helt! Ja han får fanimig ta o inse att det är som med träning...man måste träna o träna o träna.....INGEN sticker ut o springer en hel mil utan problem.... Med den liknelsen så kanske han fattar...hahahahaha

Hehehehe känner igen det där med jobbskadad!
  • ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-02-12 10:22:19 följande:

Usch, håller på att städa här hemma. Det blir alltid dammigt så fort och nu i helgen kommer mina föräldrar på besök. De ska vara barnvakt åt lilla Ella medan vi ska iväg för första gången. Vi är utbjudna av en UE på jobbet och ska ner till Malmö och se lite handboll och äta mat. Detta är första gången som vi har barnvakt till Ella. Hoppas det kommer att gå bra. DEt ska bli så skönt att få lite egentid med maken iallafall, även om Ella alltid är underbar!
    Det kommer att gå jättebra!
    Är nog jobbigast för föräldrarna....

Nä nu vill inte busan nöja sig med att leka ensam.....

på en stund!
  • Ninnnis

Heeeeeej Ingis! Jag har saknat dig!

Men mitt i veckan under kontorstid jobbar ju jag också... Fast när jag slutar kl.15 så hinner jag ju nästan till dig under kontorstid?

• Ninnnis

Kram till dig Ingis, klart att man måste anstränga sig för att lillan ska komma till ro. Jag förstår att maken blir frustrerad om det inte fungerar, men han får lära sig det gyllene ordet T-Å-L-A-M-O-D...

• lanovia 08

Då skall vi se om jag gör dagens största misstag, lillan ligger i korgen och sover, jag borde verkligen göra lunch för jag är hungrig och maken är ute och fixar med ditt o datt. Vilket innebär att om hon vaknar nu blir det lite svårare att kränga ihop lunchen. Men först måste jag skriva lite till idag.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...