• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • Hvidbrud

Hej tjejer! Hinner inte kommentera så mycket... Liten är betydligt mer krävande när hon är vaken. Oj vad det ska lekas.

Lanovia: låter underbart med hela nätter! Och att amningen fungerar! *Pustar ut*

Sonja: underbara barn!

Måste rusa, hon är för gullig för att jag vill missa vad hon säger! Kram!

• ingenjörsbruden

Hej underbara efterlängtade flickor!!!

Sicken abstinens jag har haft efter er!!! Men har haft mer än lovligt fullt upp så jag har inte haft så mkt tid att sitta still framför datorn ändå.

Men nu funkar både tv, telefon o internet! *tjohooooo*

O alla vitvaror o värmen funkar osså! *peppar peppar ta i trä....*

Känns ljuvligt att tvätta i sitt eget hus!
    Har ännu inte provkört ugnen....för den ska först göras rent inv tydligen....o jag är rätt less på att städa så induktionshällen får jobba istället!

Bellabus tycker det är lattjo att bo i hus....hennes lekhage för tillfället är två st skinnsoffor som puttats ihop=perfekt för mamman att sitta osså!

Alla köksatteraljer är på plats i skåp...känns gött!
    Igår var maken o köpte lite bokhyllor o cd-pelare så vi kan få upp de grejorna osså....annars är det bara arbetsrummets grejor kvar att packa upp.

Känns helt drömlikt att äntligen BO i huset...nyper mig ett par gånger varje dag för att kolla så jag inte drömmer! *liiiite blå på armarna *

Så klart är inte allt toppen...lite smolk i bägaren finns det väl alltid....men jag misstänker att jag snart får ett totalt tuppjuck på maken.....han har sagt nu flera kvällar i rad när Busan ligger o sover i min famn....att SÅ vill han osså att hon ska göra i hans famn.....senast i morse sa jag att då måste man träna på det.....hans svar: -Men jag har prövat....hon TRIVS inte hos mig.... Ehhh herregud...tösen träffar(rättare sagt SER) honom ett par timmar varje kväll...så om man inte tar tag i det o aktivt ÄR med henne....HUR ska hon då känna sig trygg med honom? Eller är jag fel ute?

Nåja...sorry för ett mastodont ego-inlägg....

Kan ni inte ge mig en liten kort summering av hur eran senaste vecka har varit?

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2010-02-12 09:56:20 följande:
    Hej tjejer! Hinner inte kommentera så mycket... Liten är betydligt mer krävande när hon är vaken. Oj vad det ska lekas. Lanovia: låter underbart med hela nätter! Och att amningen fungerar! *Pustar ut*Sonja: underbara barn!Måste rusa, hon är för gullig för att jag vill missa vad hon säger! Kram!
    *vinkar till Hvidis*
  • ingenjörsbruden

O nu till ngt efterlängtat!!!

BT-FIKA!!!

Så här är läget.....mitt i veckan under kontorstid...alltså när maken är på jobbet....så är dörren alltid öppen för fika-glada vänner!

Men en BT-fika på helgen...ja...maken blir lätt svimfärdig o får ngt panikartat i blicken...så jag tänkte att det får vi nog vänta lite med!

• Fru Bygg

Låter så härligt att ni äntligen kommit på plats i ert hus! Passa på att njut ordentligt.

Jag förstår precis vad du menar med maken. Min man känner likadant, men han försöker på kvällarna och det funkar faktiskt rätt så bra. Men han kan fortfarande bli lite frustrerad över att hon lättare somna och tröstas hos mig. Men det är ju helt naturligt! DEt är ju vi som är hemma hela dagarna med småtjejerna.
    Hälsa din man att det är inte så mkt som krävs för att det ska funka ok. Man måste aktivt lägga ner tid som du sa, men det går!

• Fru Bygg

Jippie för BT-fika! Skulle vara så roligt att träffas och jag är ju givetvis nyfiken på ert hus!(jobbskada )

• Fru Bygg

Oj, stängs tråden redan den 16. Då har vi mycket att jobba med!

• Fru Bygg

Sonja, härligt att kören gick bra. Vilka söta tjejer du har!

• Fru Bygg

Hvidis, skoj med lek ju! Passa på att lek med lilla E när hon är vaken, det är viktigare!

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...