• ingenjörsbruden

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Då fortsätter vi vårt umgänge o stöttning genom livets alla bra o dåliga dagar!
    Tillsammans är vi starka!

...förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3516167.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenar, minst lika mycket!

• Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...
  • passionsblomman

Ja GÖR det! Jag käkade mycket fiberhavregrynsgröt förut (även då brukar jag kasta i lite linfrön) men den här tycker jag verkligen är underbar. Jag äter den med en halv banan skivad på.

Kör man en Smoothie med hallon och banan i (eller blåbär) också under dagen och sedan en apelsin eller ett äpple så har man ju fått i sig väldigt mycket frukt/bär.

Ninnnis skrev 2010-02-11 13:08:51 följande:
    Jag älkar Saltå Kvarn! Men dinkelgröten har jag aldrig provat, det måste jag göra.
  • Ninnnis

Jag äter fiberhavregrynsgröt (smaka på den!) med banan, kardemumma och minimjölk varje morgon, men jag ska abslout testa dinkelgröt. Jag har med mig 4 frukter till jobbet som jag äter under dagen, eller efter jobbet.

Jag alternerar med en annan supergod frukost som jag har tipsat om innan, ska leta upp den igen...

• passionsblomman

Smoothie med en eller två Wasa Sportknäckemackor med någon god skinka och skivad tomat brukar jag köra som frukost också. Överhuvudtaget tycker jag båda frukostalternativen kan funka som lunch också, ifall man äter bra mellanmål.

• passionsblomman

Den där gröten lät jättegod! Måste provas och är sparad. Låter som en bra variant på sommaren också om den nu är god kall också.

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...